almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Vakna nätter.

Allmänt Permalink0
Kommer jag någonsin igen sova en hel natt? Kommer jag någonsin sova längre än 1-2 timmar åt gången? Börjar vara så trött på att sova så här dåligt.. Och det börjar verkligen kännas i huvudet.. Det är tungt att aldrig få en natts ordentlig sömn. Det är frustrerande, till den gräns att man vill skrika och gråta som ett småbarn när man vaknar varenda natt. Och det gör ont i huvudet, det är svårt att koncentrera sig på enkla saker, svårt att ta till sig av vad folk säger för man hör ca 40% av det de berättar.. resten åker bara in genom ena örat och ut genom det andra. Det sliter verkligen på en. Och man blir så känslig, klarar inte av att parera allt. Visst beror det mycket på "gravidhormoner" men även för att man är så trött och utmattad av att aldrig få återhämta. Man blir ledsen, övertänker och överanalyserar allt och blir än mer ledsen för ingenting. 
 
Längtar tills jag kan sova på magen igen, då kanske jag kan få några timmar i stöten och sen få känna mig någorlunda utvilad. Slippa svamp känslan i huvudet och slippa huvudvärken. Slippa vara gråtmild hela tiden. Slippa känna sig konstant som en zombie.. vara gravid är verkligen mysigt men det kan också vara oerhört tungt. Speciellt sista delen! Men 13 dagar kvar.. kämpa kämpa.. snart i mål! Snart är han äntligen här och då ska jag sova.. hoppas jag! 
 
 
Till top