Nu var det ett bra tag sen jag skrev här i bloggen. Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva men det har varje gång dykt upp något annat, så då har tanken på bloggen försvunnit.
 
Men en liten snabb sammanfattning: Träningen har självklart fortsatt och jag har även fått in den på rutin nu. Så nu kör jag allt från tre till fem pass i veckan beroende på formen, träningsvärken har börjat göra sig påmind för jag ökar mer och mer i vikterna. Jag trodde inte att jag skulle kunna öka på så snabbt som jag har gjort, det känns bra och vikterna har inte gett mig den utmaningen som jag vill ha så jag har ökat och jag orkar mer än vad jag tror. Vi har även fått hem nya maskiner till "gymmet" i garaget, en benpress och en vadpress så nu kan jag göra bättre benpass också.  Perfekt inför sommarens löprundor!
 
Det blir ett snabbt inlägg mest för att ni ska se att jag inte har gett upp bloggen. För nu är jag på väg ut för en morgonpromenad med en vän, så det är dags att byta om!
 
Hoppas eran träning också går åt rätt håll.

Jag lever

Allmänt Kommentera
Nu var det ett bra tag sen jag skrev här i bloggen. Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva men det har varje gång dykt upp något annat, så då har tanken på bloggen försvunnit.
 
Men en liten snabb sammanfattning: Träningen har självklart fortsatt och jag har även fått in den på rutin nu. Så nu kör jag allt från tre till fem pass i veckan beroende på formen, träningsvärken har börjat göra sig påmind för jag ökar mer och mer i vikterna. Jag trodde inte att jag skulle kunna öka på så snabbt som jag har gjort, det känns bra och vikterna har inte gett mig den utmaningen som jag vill ha så jag har ökat och jag orkar mer än vad jag tror. Vi har även fått hem nya maskiner till "gymmet" i garaget, en benpress och en vadpress så nu kan jag göra bättre benpass också.  Perfekt inför sommarens löprundor!
 
Det blir ett snabbt inlägg mest för att ni ska se att jag inte har gett upp bloggen. För nu är jag på väg ut för en morgonpromenad med en vän, så det är dags att byta om!
 
Hoppas eran träning också går åt rätt håll.
Igår var det vilodag, så det blev ingen träning. Men självklart promenader iallafall och det var riktigt härligt ute. Det känns i luften att våren har smygit sig fram. Det blåste varmt och luktade vår? Vet inte hur jag ska förklara det men jag tycker att man kan känna på luften på något sätt att våren är här.
 
Idag är det torsdag och den här dagen bjuder på ett pass för ryggen. En muskelgrupp som jag gillar att träna, så jag ser alltid fram emot mina ryggpass. Fått hem mina nya träningskläder också så det gör att motivationen är lite extra på topp. Beställde hem ett par korta short och en matchande sport-bh (svart/blåa) med better-bodies märket. Grymt snygga! Och om jag kommer i en bra form till sommaren så ska jag be en kompis ta lite foton i shortsen och sport-bhn utomhus. Föreviga formen så att säga. Det bästa med träning är ju när man börjar se musklerna, när dom börjar att komma fram. Jag tycker personligen att muskler är snyggt!
 
Annars förutom träning så är det pluggande som gäller, tentorna närmar sig och morgondagen bjuder dessutom på ett seminarium. Så den här dagen spenderas med näsan i böckerna!
 
 

Ryggen

Allmänt Kommentera
Igår var det vilodag, så det blev ingen träning. Men självklart promenader iallafall och det var riktigt härligt ute. Det känns i luften att våren har smygit sig fram. Det blåste varmt och luktade vår? Vet inte hur jag ska förklara det men jag tycker att man kan känna på luften på något sätt att våren är här.
 
Idag är det torsdag och den här dagen bjuder på ett pass för ryggen. En muskelgrupp som jag gillar att träna, så jag ser alltid fram emot mina ryggpass. Fått hem mina nya träningskläder också så det gör att motivationen är lite extra på topp. Beställde hem ett par korta short och en matchande sport-bh (svart/blåa) med better-bodies märket. Grymt snygga! Och om jag kommer i en bra form till sommaren så ska jag be en kompis ta lite foton i shortsen och sport-bhn utomhus. Föreviga formen så att säga. Det bästa med träning är ju när man börjar se musklerna, när dom börjar att komma fram. Jag tycker personligen att muskler är snyggt!
 
Annars förutom träning så är det pluggande som gäller, tentorna närmar sig och morgondagen bjuder dessutom på ett seminarium. Så den här dagen spenderas med näsan i böckerna!
 
 
Jag har ju skrivit flera gånger att man gärna ska fota och mäta sig månad för månad för att själv kunna följa sin förändring, samt att vikt kan ge en missvisande bild. Det är tre månader sedan jag mätte mig sist och jag vet att jag har en viktökning men jag tycker mig själv inte se någon större skillnad, men jag trodde att säkert är det nått som har blivit större. Så för att se själv så gjorde jag en mätning imorse och så här ser det ut:
 
 
Det är nu en viktökning på + 3.9 kg, så nästan fyra kilo plus. Men som ni ser på måtten så är det inte stor skillnad, det har till och med minskat på vissa ställen som låret och mina vader! Mina vader har alltid varit stora och har inte blivit mycket mindre på det året som jag viktminskade, så jag blev förvånad över att se att där har det försvunnit två centimeter. Måttet runt bysten går inte att räkna med för jag hade en sport-bh idag så brösten plattas till mer än i en vanlig bh, så det måttet går inte att räkna med. Hade nog blivit deppig annars om brösten hade försvunnit ännu mer än vad dom redan har gjort.
 
Sen en annan sak, jag vet inte om jag har berättat det? Men jag och en tjejkompis kom överrens om att sluta äta "fel" och gjorde en typ av tävling om vem som viktminskade mest på cirka tre veckor. Då vägde jag 73.2kg på morgonen. Nu en vecka senare väger jag 70.6kg. Och jag har inte ätit för lite, utan jag började äta regelbundet igen och slutade att äta en massa godis, chips och fika. Magen var (som jag har visat på bilder tidigare) helt svullen och öm, säkert vätska. Så visst är kosten A och O! Och med tanke på den lilla förändringen jag gjorde så krävs det inte mycket för att tappa onödiga kilon.

Därför ska man mäta.

Mätningar och bilder Kommentera
Jag har ju skrivit flera gånger att man gärna ska fota och mäta sig månad för månad för att själv kunna följa sin förändring, samt att vikt kan ge en missvisande bild. Det är tre månader sedan jag mätte mig sist och jag vet att jag har en viktökning men jag tycker mig själv inte se någon större skillnad, men jag trodde att säkert är det nått som har blivit större. Så för att se själv så gjorde jag en mätning imorse och så här ser det ut:
 
 
Det är nu en viktökning på + 3.9 kg, så nästan fyra kilo plus. Men som ni ser på måtten så är det inte stor skillnad, det har till och med minskat på vissa ställen som låret och mina vader! Mina vader har alltid varit stora och har inte blivit mycket mindre på det året som jag viktminskade, så jag blev förvånad över att se att där har det försvunnit två centimeter. Måttet runt bysten går inte att räkna med för jag hade en sport-bh idag så brösten plattas till mer än i en vanlig bh, så det måttet går inte att räkna med. Hade nog blivit deppig annars om brösten hade försvunnit ännu mer än vad dom redan har gjort.
 
Sen en annan sak, jag vet inte om jag har berättat det? Men jag och en tjejkompis kom överrens om att sluta äta "fel" och gjorde en typ av tävling om vem som viktminskade mest på cirka tre veckor. Då vägde jag 73.2kg på morgonen. Nu en vecka senare väger jag 70.6kg. Och jag har inte ätit för lite, utan jag började äta regelbundet igen och slutade att äta en massa godis, chips och fika. Magen var (som jag har visat på bilder tidigare) helt svullen och öm, säkert vätska. Så visst är kosten A och O! Och med tanke på den lilla förändringen jag gjorde så krävs det inte mycket för att tappa onödiga kilon.