Det har varit en liten bloggtorka här i bloggen den här veckan eftersom jag har haft massor på mitt schema. Jag har dessutom testats till max eftersom att min motivation inte har varit på topp och trots en vilodag var inte motivationen tillbaka så jag har fått tvinga mig själv att träna och varje gång passen har varit färdiga så har jag varit lika glad över att jag tog mig tiden att träna istället för att sitta och tycka synd om mig själv. Den roliga veckan är på intågande vilket gör att jag är en lättretlig kärring med alla diverse krämpor som exempel uppblåst och svullen mage samt vätskefyllda händer, vilket bara det gör att jag känner mig klumpig. Precis som alla andra veckor innan mensen så är jag sugen på ALLT, allt är gott och allt vill jag ha.
Men tack och lov börjar jag glida ur pre-mensens tid och motivationen smyger sig sakta men säkert tillbaka där den ska vara. Så snart är jag tillbaka på banan igen och kan träna som vanligt och slippa tvinga mig själv. Det är tur att jag är en tjurig och envis person annars hade jag nog inte fått gjort någon träning den här veckan! Inte att jag ger mig, jag tänker gå i mål med flaggan i topp med vetskapen om att jag har gjort det bästa jag kunde för att nå mitt mål.
 
Sen något som jag tycker är så roligt är att jag har fått jätte många fina kommentarer som har peppat mig att fortsätta. Har bland annat fått komplimanger om min kropp, att det lyser om mig, att jag peppar andra genom min kämparglöd med mera. Just den här veckan har jag verkligen behövt det för det har hjälpt mig att orka fortsätta trots den låga motivationen. Det är roligt att höra att folk verkligen ser att det har och händer grejjer eftersom att jag har kämpat väldigt hårt. All den vikt som jag har tappat har ju inte direkt försvunnit av sig själv utan det har krävt massor av svett och tårar. Så tack!
Nu ska jag krypa ner under täcket så jag orkar med morgondagen, veckans sista dag. God natt och sov gott.
 
 
 

Jag lever!

Allmänt Kommentera
Det har varit en liten bloggtorka här i bloggen den här veckan eftersom jag har haft massor på mitt schema. Jag har dessutom testats till max eftersom att min motivation inte har varit på topp och trots en vilodag var inte motivationen tillbaka så jag har fått tvinga mig själv att träna och varje gång passen har varit färdiga så har jag varit lika glad över att jag tog mig tiden att träna istället för att sitta och tycka synd om mig själv. Den roliga veckan är på intågande vilket gör att jag är en lättretlig kärring med alla diverse krämpor som exempel uppblåst och svullen mage samt vätskefyllda händer, vilket bara det gör att jag känner mig klumpig. Precis som alla andra veckor innan mensen så är jag sugen på ALLT, allt är gott och allt vill jag ha.
Men tack och lov börjar jag glida ur pre-mensens tid och motivationen smyger sig sakta men säkert tillbaka där den ska vara. Så snart är jag tillbaka på banan igen och kan träna som vanligt och slippa tvinga mig själv. Det är tur att jag är en tjurig och envis person annars hade jag nog inte fått gjort någon träning den här veckan! Inte att jag ger mig, jag tänker gå i mål med flaggan i topp med vetskapen om att jag har gjort det bästa jag kunde för att nå mitt mål.
 
Sen något som jag tycker är så roligt är att jag har fått jätte många fina kommentarer som har peppat mig att fortsätta. Har bland annat fått komplimanger om min kropp, att det lyser om mig, att jag peppar andra genom min kämparglöd med mera. Just den här veckan har jag verkligen behövt det för det har hjälpt mig att orka fortsätta trots den låga motivationen. Det är roligt att höra att folk verkligen ser att det har och händer grejjer eftersom att jag har kämpat väldigt hårt. All den vikt som jag har tappat har ju inte direkt försvunnit av sig själv utan det har krävt massor av svett och tårar. Så tack!
Nu ska jag krypa ner under täcket så jag orkar med morgondagen, veckans sista dag. God natt och sov gott.
 
 
 
De värsta dagarna på hela veckan när det kommer till morgon motionen är de dagar där man måste till arbetet tidigt på morgonen. Man måste ställa klockan tidigt och brottas mot viljan att snosa klockan. Jag har blivit lite bortskämd när jag har pluggat för då har jag kunnat stiga upp som tidigast klockan sex och om jag var trött en morgon så kunde jag snosa klockan lite eftersom att det var jag som avgjorde när skolan skulle börja, jag läser på distans. Jag hade nästan glömt bort hur det var att stiga upp tidigt (riktigt tidigt) för att hinna motionera, duscha och äta frukost innan det var dags att dra på arbetskläderna och cykla iväg till arbetet. Men varje gång som jag har gjort det så känns det alltid lika skönt, känner mig piggare på jobbet och jag orkar mer om jag har fått min promenad på morgonen. Så det är värt att stiga upp en timma tidigare!
 
Idag blir det att packa gymväskan för efter jobbet blir det ett besök på gymmet med en vän. Övre kroppshalvan ska på arbeta idag, det vill säga bröst och armar. Så det passar ju bra med att vara ledig från jobbet imorgon ifall träningsvärken ger sig till känna, även om träningsvärk är skönt och ett bevis på att träningen har gett något så är det inte alltid så härligt att ha det på arbetet där man jobbar med kroppen ganska mycket.
 
 

Ska jag snosa?

Allmänt Kommentera
De värsta dagarna på hela veckan när det kommer till morgon motionen är de dagar där man måste till arbetet tidigt på morgonen. Man måste ställa klockan tidigt och brottas mot viljan att snosa klockan. Jag har blivit lite bortskämd när jag har pluggat för då har jag kunnat stiga upp som tidigast klockan sex och om jag var trött en morgon så kunde jag snosa klockan lite eftersom att det var jag som avgjorde när skolan skulle börja, jag läser på distans. Jag hade nästan glömt bort hur det var att stiga upp tidigt (riktigt tidigt) för att hinna motionera, duscha och äta frukost innan det var dags att dra på arbetskläderna och cykla iväg till arbetet. Men varje gång som jag har gjort det så känns det alltid lika skönt, känner mig piggare på jobbet och jag orkar mer om jag har fått min promenad på morgonen. Så det är värt att stiga upp en timma tidigare!
 
Idag blir det att packa gymväskan för efter jobbet blir det ett besök på gymmet med en vän. Övre kroppshalvan ska på arbeta idag, det vill säga bröst och armar. Så det passar ju bra med att vara ledig från jobbet imorgon ifall träningsvärken ger sig till känna, även om träningsvärk är skönt och ett bevis på att träningen har gett något så är det inte alltid så härligt att ha det på arbetet där man jobbar med kroppen ganska mycket.
 
 
Behöver jag ens skriva att det här var gott? Det var dagens frukost. Provade att göra en ny variant av bananpannkakan och det blev verkligen lyckat! Mer protein än den vanliga som jag brukar göra och den var verkligen mättande. Toppade med lite jordnötssmör och jordgubbar. Mums!
 
Igår hade vi gäster på middag och vi åt en hel del gott hela kvällen! Först middag som bestod av grillat med tillbehör, till efterrätt åt vi en nyttigare variant av kladdkaka toppad med kvarg och hallon, sen efter att ha spelat lite olika spel ett tag så blev det jordgubbar, mot kvällskvisten tog vi fram lite godis och för att avsluta kvällen dukade vi fram lite kvällsmat. Jag har fått skratta så att magen har gjort ont, vi spelade bland annat Alias och i det spelet ska man förklara ett ord med andra ord, så en del förklaringar kan verkligen locka fram massor av skratt speciellt när man lever sig in i sin förklaring med gester och ljud. En riktigt bra kväll och en bra midsommar. Det var nog faktiskt den bästa på länge. När gästerna hade åkt hem så kröp jag ner under täcket och somnade ganska snabbt så fort huvudet hade hamnat på kudden. Trots att det blev en sen kväll så vaknade jag på morgonen lite efter klockan fem, klarvaken. Efter att ha försökt somna om utan resultat så klädde jag på mig och tog ut hundarna på en promenad. Helt tyst och inte en själ ute, bara jag och hundarna.
 
Annars på schemat idag så är det träning som gäller, bara för att det är midsommar helg så innebär det inte automatiskt vila hela helgen. Min vila var i fredags så helgen är träning för min del.
Träningen idag har fokus på magen eftersom att det är så länge sedan jag körde ett pass med mycket magövningar. Hela kroppen är ju såklart inblandad men övningarna fokuserar på magen. Sen tror jag att jag ska köra ett ryggpass i garaget. Den här veckan har mest bestått av benträning, både på gymmet och hemma så lite träning för mage och även ryggen skulle inte vara helt fel. Det gäller att avsluta veckan på topp, för utan hårt arbete får man inga bra resultat.
 
 
 

Det blir vad du gör det till.

Allmänt Kommentera
Behöver jag ens skriva att det här var gott? Det var dagens frukost. Provade att göra en ny variant av bananpannkakan och det blev verkligen lyckat! Mer protein än den vanliga som jag brukar göra och den var verkligen mättande. Toppade med lite jordnötssmör och jordgubbar. Mums!
 
Igår hade vi gäster på middag och vi åt en hel del gott hela kvällen! Först middag som bestod av grillat med tillbehör, till efterrätt åt vi en nyttigare variant av kladdkaka toppad med kvarg och hallon, sen efter att ha spelat lite olika spel ett tag så blev det jordgubbar, mot kvällskvisten tog vi fram lite godis och för att avsluta kvällen dukade vi fram lite kvällsmat. Jag har fått skratta så att magen har gjort ont, vi spelade bland annat Alias och i det spelet ska man förklara ett ord med andra ord, så en del förklaringar kan verkligen locka fram massor av skratt speciellt när man lever sig in i sin förklaring med gester och ljud. En riktigt bra kväll och en bra midsommar. Det var nog faktiskt den bästa på länge. När gästerna hade åkt hem så kröp jag ner under täcket och somnade ganska snabbt så fort huvudet hade hamnat på kudden. Trots att det blev en sen kväll så vaknade jag på morgonen lite efter klockan fem, klarvaken. Efter att ha försökt somna om utan resultat så klädde jag på mig och tog ut hundarna på en promenad. Helt tyst och inte en själ ute, bara jag och hundarna.
 
Annars på schemat idag så är det träning som gäller, bara för att det är midsommar helg så innebär det inte automatiskt vila hela helgen. Min vila var i fredags så helgen är träning för min del.
Träningen idag har fokus på magen eftersom att det är så länge sedan jag körde ett pass med mycket magövningar. Hela kroppen är ju såklart inblandad men övningarna fokuserar på magen. Sen tror jag att jag ska köra ett ryggpass i garaget. Den här veckan har mest bestått av benträning, både på gymmet och hemma så lite träning för mage och även ryggen skulle inte vara helt fel. Det gäller att avsluta veckan på topp, för utan hårt arbete får man inga bra resultat.