Klockan är halv 8 och den här dagen har redan startat för ett par timmar sedan. Klockan ringde 5.30, så drog på mig kläder och stack iväg på en intervall runda. Otroligt skönt! Länge sen jag steg upp så tidigt med tanke på alla nattpass den sista tiden (180h på 4v), blir ofta att snarka iväg till 11 tiden. Men inte idag. Så jag har redan hunnit stretcha igenom kroppen och frukosten är redan i magen. Ska snart dra fram målarpenslarna och när målandet är färdigt blir det ett besök till gymmet för axlar och biceps. Fyra lediga nätter kvar! Sen gör jag mina fem sista nätter innan tre veckors ledighet, ska bli riktigt skönt! Men har inte bestämt mig ännu hur jag ska spendera "semestern", fixa hemma eller byta kommun? 
 
 
Dagens frukost: 1 port havregrynsgröt, 1msk (ca 25g chocolate peanut butter swirl), 1dl mjölk och en banan = 388 kcal. En perfekt frukost med energi 🌞

God morgon!

Allmänt Kommentera
Klockan är halv 8 och den här dagen har redan startat för ett par timmar sedan. Klockan ringde 5.30, så drog på mig kläder och stack iväg på en intervall runda. Otroligt skönt! Länge sen jag steg upp så tidigt med tanke på alla nattpass den sista tiden (180h på 4v), blir ofta att snarka iväg till 11 tiden. Men inte idag. Så jag har redan hunnit stretcha igenom kroppen och frukosten är redan i magen. Ska snart dra fram målarpenslarna och när målandet är färdigt blir det ett besök till gymmet för axlar och biceps. Fyra lediga nätter kvar! Sen gör jag mina fem sista nätter innan tre veckors ledighet, ska bli riktigt skönt! Men har inte bestämt mig ännu hur jag ska spendera "semestern", fixa hemma eller byta kommun? 
 
 
Dagens frukost: 1 port havregrynsgröt, 1msk (ca 25g chocolate peanut butter swirl), 1dl mjölk och en banan = 388 kcal. En perfekt frukost med energi 🌞
Fyra dagars vila, det kändes i kroppen. Även om den verkligen var nödvändig på grund av sömnbristen och en feber som lurat i kroppen så kröp det i varenda kroppsdel igår! Men idag kunde jag äntligen träna igen, sömnkontot var påfyllt och kroppen var feberfri. Så idag fick det bli ett lättare rygg och magpass. Vågade inte maxa när jag precis haft feber, vill ju inte bli sjuk igen. Vore så himla onödigt! Längre vilor i all ära, men för långa perioder med vila och för ofta är inge bra resultats- och utvecklingsmässigt. Då jag redan kommit en bit på vägen så vill jag ju inte rasa ner igen till starten och få börja om på nytt. Vätskan i kroppen har också släppt igen, samlar vätska innan den "roliga veckan" och går upp 1-2kg, ibland upp mot 3kg. Känner mig mer än pluffsig då och nästan redo att spricka. Ingen trevlig känsla, men äntligen har även det lättat. Sånt hade jag aldrig problem med innan jag fick barn men nu hör det till det normala. Varje månad är likadan. Imorgon får det nog bli axlar och biceps! Träningsschemat blir ju lite ruckat när det blev en vila mitt i allt. Fredag är ju axlar och biceps/triceps hör till tisdagarna. Så jag får försöka trycka ihop det nu så jag hinner köra igenom hela kroppen innan veckan är slut. 
 
 

Äntligen!

Allmänt Kommentera
Fyra dagars vila, det kändes i kroppen. Även om den verkligen var nödvändig på grund av sömnbristen och en feber som lurat i kroppen så kröp det i varenda kroppsdel igår! Men idag kunde jag äntligen träna igen, sömnkontot var påfyllt och kroppen var feberfri. Så idag fick det bli ett lättare rygg och magpass. Vågade inte maxa när jag precis haft feber, vill ju inte bli sjuk igen. Vore så himla onödigt! Längre vilor i all ära, men för långa perioder med vila och för ofta är inge bra resultats- och utvecklingsmässigt. Då jag redan kommit en bit på vägen så vill jag ju inte rasa ner igen till starten och få börja om på nytt. Vätskan i kroppen har också släppt igen, samlar vätska innan den "roliga veckan" och går upp 1-2kg, ibland upp mot 3kg. Känner mig mer än pluffsig då och nästan redo att spricka. Ingen trevlig känsla, men äntligen har även det lättat. Sånt hade jag aldrig problem med innan jag fick barn men nu hör det till det normala. Varje månad är likadan. Imorgon får det nog bli axlar och biceps! Träningsschemat blir ju lite ruckat när det blev en vila mitt i allt. Fredag är ju axlar och biceps/triceps hör till tisdagarna. Så jag får försöka trycka ihop det nu så jag hinner köra igenom hela kroppen innan veckan är slut. 
 
 
Det blev inte riktigt som det var tänkt idag. Gick av nätterna imorse och tänkte att jag skulle sätta igång här hemma direkt och istället sova till natten. Men efter att ha ätit frukost och satt igång en tvättmaskin skulle jag bara ligga på sängen en liten stund men där blev jag kvar fram till lunch. Sen var jag upp en stund och slängde i en ny maskin och åt en sen lunch. Försökte hålla mig vaken men blev mer och mer hängig så la mig på sängen en stund och vaknade 4-5 timmar senare! Poff så var den här dagen borta. Så det blev ingen träning idag, sömnen hade ett större behov. 
 
 

Inte riktigt så.

Allmänt Kommentera
Det blev inte riktigt som det var tänkt idag. Gick av nätterna imorse och tänkte att jag skulle sätta igång här hemma direkt och istället sova till natten. Men efter att ha ätit frukost och satt igång en tvättmaskin skulle jag bara ligga på sängen en liten stund men där blev jag kvar fram till lunch. Sen var jag upp en stund och slängde i en ny maskin och åt en sen lunch. Försökte hålla mig vaken men blev mer och mer hängig så la mig på sängen en stund och vaknade 4-5 timmar senare! Poff så var den här dagen borta. Så det blev ingen träning idag, sömnen hade ett större behov.