almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Tiden går fort..

Allmänt Permalink0
.. när man har roligt! Julen har hunnit komma och gå, likaså nyåret. Vi är redan inne i 2018, det året lilleman kommer till världen! Vi har nått sista trimestern och höften har börjat säga ifrån, vissa dagar är hemska.. kan fastna i en rörelse och vet då inte om jag ska ta höger eller vänster fot för det gör så ont i höften. Vissa nätter sover jag inte heller, på grund av smärtan. Sover ca 20-30 min i stöten och vaknar sedan för att det gör så ont i bakre fogen på den sidan jag ligger. Sen efter att ha vaknat nog många gånger så brukar det inte gå att somna om, så då stiger jag upp och det är oftast vid 3-4. Barnet pressar också nu på lungorna så pass att bara gå från bilen och in gör mig andfådd, speciellt om jag går snabbt. Så då måste jag sitta en stund innan jag börjar prata, annars får jag knappt fram det jag ska säga. Det är en tung period i graviditeten och jag hoppas jag snart får gå på ledighet så jag orkar göra mer än jobba. För som det är nu är det antigen jobba eller vara med familjen, båda går inte då smärtan gör allt omöjligt. Tar jag ut mig på jobbet så blir jag sängliggande på eftermiddagen, inte roligt alls. Känner mig inte som en bra mamma när jag inte har orken till båda, och känns inte alls okej att jobbet tar all kraft.
 
Men men, Så är livet. Just nu.
Denna graviditet är ju första gången jag planerar ledigheten och jag har tänkt vara ledig från mitt ordinarie jobb till september 2019. En ganska lång tid och jag har funderat lite på att prova vingarna lite under början av 2019, testa på lite nytt. Kanske kika på någon spännande avdelning på Sunderby sjukhus som man kan hoppa in lite extra på, eller akuten/IVAK i Kalix. Göra något annat innan det är dags att återvända. Barnets pappa kommer vara hemma två veckor i stöten under barnets första år, därav finns möjligheten att prova lite nytt under dessa veckor och sedan fortsätta mammaledigheten när han åker tillbaka till jobbet. Vem vet, man kanske hittar något som fångar intresset! Man ska ju passa på att prova nya saker medan man är "ung". Så vi får se! 
Till top