almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Redan söndag?

Allmänt Permalink0
God morgon! Vilken vecka, här uppe i norr har veckan bjudit på minusgrader så det räcker och blir över. Så där extra roligt när man är gravid, större än förra vintern och inte tänkt vara i den här storleken resten av livet så man ids inte införskaffa "tillfälliga" täckbyxor. Jag får nämligen inte på mig mina täckbyxor 🙊 Så det är långkalsonger som gäller, men när det är för många minus grader ute så kan jag ju inte vara ute för länge. Men detta är ju inte för evigt. 
 
Så här har det varit en väldigt lugn vecka, nån mindre promenad här och där i solen men i övrigt lugnt. Igår tvingades jag till vila då förvärkarna kom ganska tätt och det tryckte så mellan benen. Bara när vi skulle hämta äldsta flickan från bussen fick jag luta bak sätet så jag skulle kunna slappna av bättre, sen på vägen från bilen och in fick jag gå väldigt sakta för det tryckte så nedåt och drog i magen. Försökte sitta uppe med barnen en stund och titta film eftersom de idag ska åka till deras pappa, men det var så obehagligt i magen så jag gick bredbent in på toa och bytte om och sen till sängen för att vila. Och nu är det lugnt i magen igen!
 
Vi är i sista delen i graviditeten och det märks och det känns. Magen förbereder sig inför den kommande förlossningen. Märks på förvärkarna och även på sömnen. Jag vaknar fortfarande väldigt ofta (med huvudvärk som resultat på morgonen) men jag sover tyngre och djupare de snuttar av sömn jag får. Så kroppen har även börjat vila upp sig. Hoppas vi inte behöver gå över tiden, det är nu just under 5v kvar och att vara lugn och stilla är inte alls min bästa egenskap 🙊 Sista veckorna har jag tagit det väldigt lugnt på grund av foglossningen men rastlösheten är här och jag längtar till att kunna ta långa promenader obehindrat, utan sammandragningar och smärta i höft/rygg. Jag vill få var aktiv igen! Inte behöva ligga i säng sista veckorna för att hålla honom inne 🙊 Men fortsätter det som igår så har jag inget val, då får Netflix roa mig sista veckorna 😅 
 
Månne om man skulle gå hämta lite isvatten och sen slumra en stund innan barnen vaknar? Än hinner jag sova en liten stund. Ha en underbar dag! ❤
Till top