almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Nattätare och cravings

Allmänt Permalink0
God morgon, eller snarare God natt. 
Vakna på natten till Lilleman som sparkar samt ömma höfter börjar vara en vana! Och i den sena fasen av graviditeten så har jag även börjat äta på natten 🙊 Har alltid varit emot att äta sent på kvällen och framför allt på natten, men min kropp verkar just nu behöva energi på natten för jag blir verkligen riktigt hungrig. Så där jobbigt hungrig så illamåendet kommer och det går verkligen inte att somna hungrig, det vet alla 😅 Så i'm worth it 👌
 
När vi ändå pratar ätande så kan de vara kul att notera mina cravings, tanken med alla dessa inlägg är ju att sen kunna se tillbaka. Och cravings är en sån där sak jag i alla fall tänkt tillbaka på med varje barn. Med E hade jag saltgurka och pepperoni. Med A var det våfflor, så varje (ja varje lördag från plus till förlossning) samlades vi i familjen och åt våfflor, oftast jag som gräddade var vi än var men våfflor var viktigt! Med I minns jag inte riktigt vad jag hade för cravings? Har för mig att det var isglass, piggelin, men minns faktiskt inte. Det kommer säkert sen när jag skrivit färdigt. 
 
Med denna graviditet så här det varit olika, piggelin hade jag i början när jag var så illamående. Sedan hel saltgurka och julskinka (var helt tokig i julskinka och kunde äta flera kilo!). Sedan dr Pepper, Kan bli sådär riktigt sugen på en flaska dr Pepper 😋 Men mina verkliga cravings denna gång är tomater och havregrynsgröt med kanel och lingonsylt. Tomater är jag verkligen helt tokig i! Det är det jag kan böna och be om att V ska hämta från affären sent på kvällen 😍 så när han är hemma ser han till att det finns flera kartonger med små tomater, de gula är mina absoluta favoriter! Och jag äter STORA mängder tomater. (Shit vad gott det hade varit just nu! Men åt de sista igår kväll 🙊). Så det är min solklara craving! Sen havregrynsgröt, men herregud så gott! Så oerhört gott. Med kanel över och en klick lingonsylt och såklart lite mjölk 👌 Mums! Sen får man inte glömma salt när man kokar gröten, det ska vara en svag smak av salt också. Kan lätt äta det varje morgon i flera veckor, och det har jag nog faktiskt gjort sista månaderna? Förutom när pojkarna sover här, vi bor så trångt just nu medan vi söker hus så de sover i vardagsrummet och då vill jag inte starta igång micron på morgonen så då blir det något annat. Så få se om det är samma i slutet, om vi tvingas stanna på vägen till förlossningen för att köpa med nån kartong tomater 🙊 
 
Nu ska jag försöka sova en stund, God natt igen! 💤
 
Till top