almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Måndag, ny vecka och nya möjlighet.

Allmänt Permalink0
God morgon på er! Här har morgonen redan startat för 4 timmar sedan, då gav jag upp jakten på sömn och startade igång kaffe kokarn och tog ut pälsbollen för kiss rundan. Vi har haft en kanon start på dagen, alla tre barn vaknade på strålande humör 😊 Gjorde en ordentlig frukost åt dem och medan de åt sin frukost så läste jag några sidor ur boken som A lånat från biblioteket, med hennes första lånekort! Sen efter de vanliga morgon bestyren så klädde jag på mig och följde barnen till skolan innan jag och pälsbollen tog vår morgon promenad. Så skönt att få komma ut i solen och röra på sig, men nog känns det i rygg och mage, varje rörelse barnet gör i magen gör riktigt ont ibland. Nu är frukosten i magen så nu ska jag lata en stund och sedan försöka få gjort lite sysslor. 
 
Jag tror att jag har börjat "nesta" eller "boa" som man kallar det. För plötsligt har jag blivit väldigt effektiv här hemma, för att vara mig den sista tiden. Eller så är det rastlösheten som visar sig? Jag har senaste dagarna gjort upp en lista där jag skriver upp lite saker som behöver göras som jag sedan under dagen bockar av ✒✔ 
Det är inte mycket men känns väldigt bra att få något gjort och inte bara ligga hela dagarna. Så man får känna att man gör någon nytta. Men jag försöker också vila så mycket jag bara kan, så inte höften/ryggslutet ska göra så ont. Det gäller att hitta en balans, och hitta det som funkar just nu. 
 
Så idag är det dammtorkning som gäller, är verkligen på tiden! Så målet är vardagsrummet, sen om jag orkar blir det även köket. Sen smått och gott saker som att boka vaccin med mera. 
Hoppas ni får en helt underbar start på veckan ni också! 
 
Vecka 35, 38 dagar kvar till beräknad förlossning ❤
Till top