almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Update, v 16.

Graviditeten Permalink0
Nu har vi nått v 16! Helt otroligt. Hur mår vi? Inte lika illamående men nog finns illamåendet kvar. Mitt värsta "problem" eller om vi ska kalla det symtom är att jag sover så dåligt.. Jag är så trött och känslig så jag blir irriterad på mig själv.. gråter för minsta lilla just nu och mycket på grund av tröttheten. Sover mycket på dagarna så det här med promenader och träning är just nu obefintligt, men nu när jag vaknat så här tidigt så tänkte jag bege mig ut på en promenad 🙊 
Men i övrigt så mår vi bra 😊 Jag har "nyttiga" och bra cravings hittills, sött är inget jag vill sätta i munnen.. Inte ens ben och Jerry glass och det har ju varit min svaghet! Kylskåps kalla vindruvor är 👌👌👌 det är det bästa jag vet just nu, nackdelen är att barnen är lika förtjusta i dom 😂 så det gäller att skynda att äta upp dom. 
 
Något jag också märkt är att jag är väldigt torr, på huden. Speciellt vid ögonlocken, där flagnar jag. Trots hur mycket jag smörjer och smörjer.. Och vaderna samt ryggen är värre än någonsin, det både kliar och svider för att huden är så torr. Så "illa" brukar det inte vara och det är något som kommit med graviditeten. 
 
Så jag har faktiskt en ganska bra graviditet, ingen stor viktökning och ännu ingen stor mage. Den syns faktiskt inte än konstigt nog, men det är väl för bukplastiken. Men jag önskar verkligen att denna trötthet släpper snart, och dessa nätter. Som nu, roligt att vakna 3.30 när man ska upp och jobba.. Men jag har slutat försöka somna om, för ligger bara och vrider och vänder så har börjat stiga upp när jag vaknar för mycket. 
 
Det var en liten uppdatering i graviditeten ❤ på torsdag byter vi till v 17, och snart är det dags för ultraljud! Tiden är bokad 😊
Till top