almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Sista semesterdagen

Allmänt Permalink0
För detta år! Har ni nångång tänkt på hur väldigt kort semester vi har på ett år? 4 veckor. Och jobbar 48 veckor. Typ, man är ju ledig också under de veckorna men man har bara en period där man är ledig några veckor i streck. Ju äldre man är desto mer semester dagar. 
 
Men denna gång har jag inte ont i magen över att återvända till jobbet, ingen ångest över vad som väntar. Att säga upp mig från mitt tidigare jobb är det bästa jag gjort på länge. Miljön blev till slut toxisk, mycket på grund av all stress men även tyvärr på grund av vissa ur personalen. Jag slutade le efter ett tag och slutade känna glädje över mitt jobb, trots att jag verkligen älskar mitt jobb. Så att gå var verkligen en sten som lättade från mitt bröst. För nu avslutar jag semestern utan klumpen i bröstet, som jag minns fanns där förra året. 
 
Och vet ni vad? Jag har äntligen blivit med cykel. Nu ska här sparas på bränsle pengar och miljön. Barnen har varit hos mig nu i tre veckor och ska idag åka till deras pappa i tre veckor så jag tänkte att under de tre veckorna så ska jag bara använda cykeln till och från jobbet, till och från gymmet. Men med undantag om jag verkligen måste nånstans där det är för långt för att cykla eller för tungt. Sen är tanken att försöka cykla tills snön kommer. 
 
Nä.. Nu ska jag bege mig ut på en morgon promenad. Hela lägenheten sover, bara jag vaken. Drömde mardrömmar inatt och vaknade vid 4 då jag tyckte jag hörde och såg någon sitta i soffan och prassla med ett engågsglas 🙊 sen dess har jag varit vaken. Så lika att bege sig ut och ta sig en promenad 😊
 
 
Till top