almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Atjoo..

Allmänt Permalink0
God morgon! 
Pollen eller förkylning? Det är verkligen frågan. Jag nyser och nyser.. Och snorig är jag! Det kliar i ögonen. Så visst låter det som pollen? Men igår var vi på två längre cykel turer och idag när jag vaknar så rinner det ur näsan och ena sidan är täppt, som vid en förkylning. Men vilket av det? Ingen aning.. 
 
Första riktiga arbetsdagen på nya jobbet idag! Och jag är så peppad. Det ska bli så roligt! Startar med en kväll, lite nervös är jag ju såklart över hur det ska gå men jag tror det ändå kommer kännas bra när jag cyklar hem ikväll 😊
 
Plan för veckan? Jag har ju tidigare nämnt att planering är det bästa när man försöker något. Så man strävar mot ett mål och även har såna mål man kan klara av så man sedan får känna sig stolt när man nått målet. En peppning, en morot.. Ja ni förstår. 
Mina mål för denna vecka är att bilen ska stå alla veckans dagar, det vill säga jag ska cykla överallt. Dock är det godkänt att ta arbetsbil för jag kan ju inte cykla över hela kommunen 😅
Två gympass, ett utanför jobbet och sedan ett under en lunchrast, vi har 45 min rast + rätt till 30 min friskvård i veckan så detta tänkte jag börja köra igång med så jag alltid får in träningen.  
Tre gruppträningspass - tisdag, torsdag och söndag. 
Sen låta bli allt socker och nikotin. 
 
Så vi får se på söndag hur allt har gått, om jag har nått målen eller inte. Jag hoppas verkligen det! 😊 Nu ska jag dricka färdigt mitt kaffe och sen gå på en morgon promenad innan frukost och senare blir det ett gympass innan gymmet. Hoppas ni har en kanon dag! 
 
 
Till top