almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

En update

Allmänt Permalink0
Oj vad länge sen jag var aktiv här! Bloggandet har helt upphört men det är roligt att se att det ännu finns en del som är in här och läser 🙂 hade även några kommentarer när jag nu kikade in här. 
 
Hur går allt? Ja, tränings mässigt har allt också förändrats. Att gå från heltids student och distans studier där all tid fanns till heltids jobb + ensamstående små barns mamma där tid inte alltid är möjligt var svårt. Första tiden som ny legitimerad sjuksköterska var tungt, så mycket att ta in så när man väl kom hem var energin inte på topp och den lilla energin man hade kvar skulle räcka till barnen. Så träningen fick stå åt sidan mer och mer för att sedan bli en längre vila, tyvärr. Men det gäller att hitta nya rutiner, få allt att passa in i det nya "livet", så att säga. Men nu har jag jobbat som sjuksköterska i över ett år och träningen börjar att hitta tillbaka, jag har börjat lära mig att få in den i min planering. Allt handlar ju om prioritering.
 
Jag är såklart inte lika disciplinerad som jag var för 2 år sedan, men jag är på väg ditåt. Morgon promenader sker mer ofta än sällan och gymmet blir av minst 3 dagar i veckan, så jag är på god väg. Önskar bara att jag skulle ha disciplinen att börja med HIIT träningen igen, för jösses vilken bra träningsform det var! Effektiv och snabb träning som verkligen gav resultat. Men det får bli ett senare kapitel. Kanske mot sommaren? Så kanske dessa extra kilon som smugit sig på försvinner igen 😅 men trots att vågen visar + så trivs jag otroligt bra i min kropp, och det är det viktigaste. Jag mår bra men visst kan jag sakna konditionen och fysiken jag hade när jag var på topp! Men en dag, inte nu snart men en dag 😘
Till top