almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Torsdag

Allmänt Permalink0
Veckan har gått fort och mentalt är jag redan helt slut. Puh, skolan suger verkligen musten ur en 😥 Många gånger har jag velat slita håret av mig, men nu är vi återigen på banan och har snart fastställt våra slutkategorier! Har även fått veta var jag ska göra min slutpraktik och ja, vad ska jag säga? Inte riktigt där jag ville hamna kanske men inga fel på stället så utan jag hade väl mer önskat en avdelnig med mer fart. Helt ofattbart att det endast är ca 3 månader och 2 veckor kvar av utbildningen. Nu går verkligen tiden fort, för fort! Jag känner mig inte riktigt redo, kommer jag klara av att ta över ansvaret själv? Kommer jag veta vad jag ska göra i tuffa situationer? Eller får jag hjärnsläpp? Många funderingar, känns lite skrämmande på sätt och vis. Jag har jobbat som undersköterska i 8år och nu snart får jag min första anställning som sjuksköterska. Något bekant men ändå helt främmande. Jag älskar verkligen att jobba med människor, det är där jag hör hemma. Så jag vet att jag kommer trivas! Men ändå är jag så nervös, smått orolig. Men det här har varit min dröm så länge jag kan minnas och nu äntligen förverkligar jag den. Det blir en spännande vår! Ett helt nytt kapitel i mitt liv. 
 
Till top