Nytt schema.

Kommentera
Jag hade tydligen missat övergången mellan tung och lätt vecka, så jag har nu kört tyngre/hårdare i tre veckor istället för två. Så nu blir det bara en lätt vecka och sedan kommer de två tyngre träningsveckorna igen. Nåja, inget att göra något åt nu. Blir fel i schemat om jag börjar ändra nu så det får bli som det blir.
 
Hade en "svacka" igår och kände verkligen att en vilodag var för lite, men jag ogillar att ändra om i ett redan fungerande och välplanerat schema så jag körde på ändå och det blev som alla andra måndagar, dvs rygg. Gick segt men jag är så pass envis så jag ger inte upp i första taget och jag brände av alla övningar och fick gjort det jag skulle. Motivationen var ej på topp och humöret sa väl heller inte "heja heja" utan snarare när fan är jag färdig? Så den här veckan har jag ändrat om lite, så nu ska jag prova köra alla träningsdagarna i sträck och ha lördag + söndag som mina vilodagar. Tidigare har det varit torsdag och söndag, men tror det är dags att köra två dagar i sträck nu istället. Så tisdagar blir ben/rumpa istället för biceps/triceps så att jag kan få in ben/rumpa även på fredagen. Har kört två ben pass i veckan sen dietstartet och coachen har även skickat att han vill att träningschemat innehåller just två såna pass nu så det är bara att fortsätta. Så nu mer ser veckan ut så här:
 
Måndag: Rygg & mage
Tisdag: Ben & rumpa
Onsdag: Biceps & triceps
Torsdag: Axlar & Bröst
Fredag: Ben & rumpa
 

Och dagens pass blev alltså ben och rumpa! Till skillnad från igår var energin där den skulle så dagens pass blev verkligen lyckat. Nu ligger lunchen i magen så det är bara den där efterlängtade duschen som saknas, få bort all svett! Jisses så svetten rinner när man kör ben.. Är alltid genomblöt i svett när jag går ut ur gymmet.