almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Fredag

Allmänt Permalink0
Vem älskar inte fredag? Idag är den här igen, underbara fredag! Imorse tänkte jag bege mig ut på en joggingrunda men jag kände mig så frusen så ursäkterna vann och jag somnade om. Med tanke på alla morgonturer plus gymbesök 5 på morgonen så kände jag lite att idag kunde ursäkterna faktiskt få vinna. Man kan inte alltid vara megatjurig och envis. Ibland måste man få ge med sig och bara vila, för även vilan och sömnen är ju en viktig bit i träningen. Men senare på dagen när kroppen var påfylld med massa energi så blev det en intervall runda på löpbandet och ikväll blir det nog mest troligt ben/rumpa som får jobba i gymmet, men eventuellt kanske jag tar mig en ledig dag? Vilat massor den här veckan känns det som, motivationen är väl inte på topp direkt men den är på väg upp igen. Dipparna kommer hela tiden och det gäller att kämpa sig igenom dom, för dom försvinner ju. Och eftersom jag än så länge gjort de pass som varit planerade så kan jag med gott samvete ta en vilodag till.
 
Inte många dagar kvar av det här året, sakta men säkert tickar de sista resterande dagarna ner, de blir färre och färre och snart är det dags för raketer och nyårspussar. Det här året har bjudit på en hel del utmaningen och det är en trött jag som välkomnar ett nytt år, en chans att starta om och stänga igen ett dåligt kapitel i mitt liv. Det har varit ett tungt år med många tuffa och jobbiga händelser. Men trots allt det jobbiga så har jag utvecklats oerhört som person. Jag skulle väl kanske säga att jag har haft en livskris? Min värld slogs omkull och jag var tvungen att hitta tillbaka till mig själv, eller till en ny jag? En ny jag skulle jag nog mer kalla det, för jag är inte samma person som jag var för ett år sedan även om många bitar av mitt "gamla" jag är kvar. Jag är ju fortfarande Malin, trebarnsmamman och heltidsstudenten, men mycket har hänt och vi alla utvecklas och förändras av alla händelser vi ställs inför. Efter nyåret är det bara ett år kvar av studierna. Sen är jag inte ens student mer! Så 2015 bjuder på ännu mer studier och 2016 är det dags att börja söka jobb, som sjuksköterska. Men först betar vi av 2015, dag för dag. Efter det här året så kan nästa år bara bli bättre. Jag ska fortsätta jobba med träningen och formen. Jag ska komma dit jag tidigare bara trodde var möjligt i mina drömmar, jag kan och jag kommer klara av det.
 
 
 
Till top