almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Vecka 26

Allmänt Permalink0
God morgon! Vi har klivit in i vecka 26 och om Lilleman följer det beräknade datumet så är det nu 101 dagar kvar, men följer han mina andra tre barn så kommer han senare än så. Första veckan i april tror jag på 😊 4 eller 5 april, då kommer han födas. Vid lunch tid men före middags tid. Det tror jag! 
 
Höften och ryggen spökar mer och mer.. är mycket ensam jobb på jobbet just nu så jag springer mellan 4 avdelningar som tillsammans har 52 vårdtagare. Det blir ganska mycket och det känns i höften/ryggslutet att det blir en del spring mellan avdelningarna. Den orkar inte med riktigt och den håller mig vaken på nätterna så sover än sämre nu för det gör så ont så jag vaknar flera gånger på natten om dagen på jobbet varit tung. Så igår kväll fick jag ge upp och åka hem, började till och med tempa för att det gjorde så ont och väl hemma kräktes jag så pass att jag blev skakig. Så idag är jag hemma "sjuk". Känns fel att säga sjuk när det är kroppen som spökar, men det gör ju att jag inte kan jobba. Ja ni fattar. Och jag hade så dåligt samvete när jag åkte från jobbet 🙊 men vad gör man? En underbar kollega kom in 2 timmar tidigare och böt av mig, verkligen guld värt.
 
Så idag blir det sängvila, ska försöka hålla min rastlösa kropp i viloläge hela dagen så den får en chans att återhämta sig. Men det blir en sväng till barnmorskan idag för att lyssna på bebis och mäta måttet på livmodern! Månne om vi håller kurvan? Ska försöka övertala barnmorskan att få slippa göra andra glukosbelastningen.. mår så dåligt av sött så känns verkligen som en plåga att behöva utsätta sig för det när jag vet att jag får spendera dagen på toa om jag gör den.. vi får se vad hon säger 🙊 
 
 
Till top