almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Pass nr 1

Allmänt Permalink2
Dag nummer två av praktiken är avklarad och idag när middagen fanns i magen och disken var bortplockad var jag tvungen att ta en liten powernap för att orka med veckans första träningspass. Ikväll är det ryggen som ska få jobba, eventuellt lite bröst men fokus ligger på ryggens muskler. Ryggen är ju en av mina favorit muskelgrupper, jag tycker att en stark rygg är otroligt snyggt på både tjejer och killar. Jag ska be gubben min ta ett foto sen så att jag får se hur pass mycket muskler jag har tappat under vilan. En fördel med att dokumentera sina resultat i form av både mått och bilder, man kan gå tillbaka och jämföra för att se sina framgångar i träningen. Mitt syfte med min träning är nu att forma kroppen och inte att tappa mer av den vikt jag idag har. Jag känner mig nöjd med min vikt men jag vill ha mer muskler. Men nu är det dags att byta om och bege sig in i garaget för lite svett och sen ömma muskler imorgon. Eftersom att benen och rumpan har gjort så otroligt ont så är jag inställd på att ha ont i ryggens muskler imorgon, men jag hoppas såklart på en mildare träningsvärk! 
 
 
#1 - - Rebecca&Mathias:

Full späckad dag! :) Ha en fortsatt fin Tisdags kväll! :)

Svar: Tack detsamma :)
Malin Eriksson

#2 - - Helen:

Åh vad jag också önskar att jag hade ett garage att gå till. Så jäkla leds på att åka iväg till gymmet. Men har faktiskt köpt hantlar, pilatesboll, stepbräda de gånger man bara inte ids åka till gymet. Jag tar i ordentligare hemma när jag helt får fokusera på mig själv. Skönt att ibland kunna köra lite hemmaträning. Tränar du enbart hemma? Nyfiken på vad du har för grejer i ditt garage ;-) Kan du inte fota ;-) Tack för att du delar med dig av ditt liv och motiverar oss andra!!!
Kram Helen

Svar: Med det sakerna klarar du dig långt! Innan jag fixade gymmet i garaget körde jag med pilatesboll och hantlar, hade ingen stepbräda så jag använde en hög med gamla golvbrädor. Att ta sig till gymmet kräver planering och framför allt tid som man inte alltid har så det är bra om man kan köra hemma också :)
Just nu tränar jag enbart hemma. Jag hade tidigare ett gymkort men sen vi köpte cabelcross maskinen så har det blivit att bara träna hemma. Saknar vissa övningar som gymmet bjuder på men är man påhittig så går allt att köra med det som finns hemma. Jag kan ta lite kort senare och visa :)
Malin Eriksson

Till top