almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

God morgon

Graviditeten Permalink0
Onsdag och mitten av veckan, redan! Sambon är iväg på sin sista arbetsresa innan bebis kommer, gissa om han hade ångest när han skulle åka stackarn. Han är så rädd att förlossningen ska dra igång innan han hinner hem. Men alla mina barn är födda på v 41+ och några dagar. E är född 41+6 till och med, så jag tror faktiskt att lillen här kommer antingen dagarna innan eller dagarna efter, jag tror inte vi går över speciellt mycket. Men man vet ju aldrig. Med varje barn tänker man ju just att man inte kommer gå över men ändå gör man det. Så jag är väldigt säker på att han hinner hem. 
 
Vi har nu 15 dagar kvar, och sambon kommer hem om ca 9 dagar så vi hinner! Då ska bilbarnstolen sättas in i bilen och BB väskan ska packas färdigt, med det som går. I övrigt ska jag göra en lista på saker som ska packas i aoata minuten som mina glasögon med mera så V kan packa om jag inte klarar av det i värkarna. Vi ska prata lite om förlossningen, eventuella ställningar och smärtlindring så att även han vet vad jag önskar. Men vi båda har gjort detta förr så ingen av oss är särskilt orolig, än. 
 
Det enda jag börjat bli lite "nervös" över är smärtan när barnet ska ut. Fått lite flashbacks från mina tidigare förlossningar, den där brinnande känslan och jag minns att jag beskrivit den som att få frätande syra kastat mellan benen. Värkarna i sig är jag inte än så orolig eller rädd för, jag minns dem knappt? Det gjorde ont men hur ont har jag inte direkt något minne av. Så vi får se! Min plan är att vara hemma så länge som möjligt och verkligen försöka utan epidural bedövning. För att inte få nå tillfälliga komplikationer i ryggen som sist och även för att inte dra ner på förlossningen. Jag vill få ut honom så snabbt som möjligt! Det är lite smått och gott att fundera över inför den stora dagen, Och jag vill att sambon också är insatt i alla funderingar för han ska ju vara vid min sida genom hela förlossningen. 
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen ut med valpen på en liten runda. Ha en underbar dag! 
 
 
Vecka 38, (37+5) ❤ bild lånad. 
Till top