almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Gäsp

Allmänt Permalink0
God morgon. Idag är jag gode trött. Gossen har haft en natt där han små tjorvat större delen av natten så idag är jag ganska trött 😴 Detta är nackdelen när den andra föräldern jobbar borta, man kan inte lämna över och sen sova nån timma till för att få energi. Utan man får istället bita ihop och hoppas att dagen bjuder på en powernap. Men det är inte alltid det blir någon vila på dagen, och blir följande natt tjorvig så är dagen efter väldigt tung för man har ingen energi. Så håll tummarna att jag får slumra lite på dagen 😅
 
Igår körde jag andra passet med pulshöjande övningar och det gick riktigt bra! Tror även jag körde lite hårdare igår (kanske mer energi?) för det kändes som att allt gick lite fortare. Provade även små springa lite under PWn och så skönt det var! Springa/löpning är en "jobbig" grej men ack så skönt. Tidigare var jag verkligen ingen fan av det men jag har lärt mig gilla det. Det är befriande och verkligen rensande och uppiggande, fötterna springer fram och alla tankar åker ut ur huvudet. Och fast det är tungt så fylls man med sån energi! Så jag ser fram emot nästa sväng, men har vilat ca 1 år från löpningen så kommer att ta det väldigt lugnt, även om det kändes bra igår. 
 
Och idag var vi hurtiga och trotsade regnet! Klädde mig och gossen varm och klädde in vagnen med regnskydd och sen drog vi ut. Blev ingen lång runda men det blev en runda vilket är bättre än inget alls. Blir det uppehåll kanske vi tar en promenad till lite senare. Imorgon är det vägning och mätning igen, spännande att se om det här hänt något runt låren. Vikten tror jag inte det kommer vara någon stor skillnad på efter förra månadens vägning men jag tror det kan vara skillnad på centimeter sidan, dvs mätningen. Jag rekommenderar mer mätning än vägning, för vågen kan stå stilla men det kan ha hänt en hel del på mätningen. Gärna också att man fotar sig en gång varje månad och sedan jämför, för då ser man verkligen hur ens kropp har förändrats. Så även om det står +-0kg på vågen så kan låren ha formats eller magen blivit lite smalare och så vidare. Så mätning och foton ☝
 
 
Till top