almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Vecka 18

Allmänt Permalink0
Något jag definitivt kan konstatera denna graviditet är att jag aldrig varit så påverkad av hormonerna. Jag sover dåligt på nätterna vilket ger en sprängande huvudvärk på dagarna 😣😓 Vaknar på nätterna samma tid, vid kl 1, och kan inte somna om hur jag än försöker. 
Så de skojar på jobbet om att jag väntar två bebisar! För tydligen ska man vara mer påverkad av hormonerna då?. Hoppas verkligen inte det är så.. Det är ju nog med ett barn 🙊 Det finns två på pappans sida som fått tvillingar och jag har två på min sida som fått tvillingar. Så risken finns ju. Men jag är inte "onormalt" stor så jag tror faktiskt inte att det är två 😊 Tror magen hade varit större då än den är, min mage är snarare liten. Jag hade ännu kunnat dölja min graviditet och hade det varit två så borde inte det ha varit möjligt. 
 
Nått jag också märkt nu är att jag är mer täppt i näsan (vanligt den här tiden i graviditeten), vilket inte gör min huvudvärk bättre. Snarare värre. Och allt som ska förberedas inför bebisens ankomst gör att jag gnisslar tänder på nätterna 😅 En ond cirkel.. Det är ju verkligen som att få första barnet igen då inget finns kvar från de andra barnen.  Och man glömmer bort hur mycket som faktiskt ska fixas. 
Och i allt detta tittar vi lite på hus och försöker hitta det hus som passar oss, så att vi till våren kan börja flytta. Så det är svårt att luta tillbaka och bara njuta 🙊 Tror att när barnvagnen är på väg och spjälsängen så kan jag nog börja slappna av. 
Till top