almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Varför lär man sig inte?

Allmänt Permalink0
God morgon. Vilket väder alltså! Herregud. Vet inte ens om jag tar mig ut 🙊😂 ser ut att vara en stor snöhög utanför dörren. Så det blir en spännande morgon. 
 
Umeå redan blev inställd, för dåligt väder så till och med socialchefen gått ut med varning och alla som skulle på utbildningen fick ställa in. Så det blev ändrade planer. 
Vi åkte till Haparanda istället så sambon fick spela innebandy och under tiden passade jag på att hälsa på en väninna där det bjöds på massa sockrigt 🙊 söt tårta med grädde och sedan söt bakelse och till detta glögg. Super Gott! Men magen tyckte inte om det. Jag spyr ju inte ofta längre men äter jag sött så brukar det komma upp. När sambon spelat färdigt så åkte vi och åt middag tillsammans allihop, jag hann nog äta ca 6-8 tuggor innan jag kände att jag måste sluta. Sen åkte vi hem och väl hemma började jag känna att något känns konstigt. Försökte dricka lite kallt vatten men en stund senare fick jag springa till toan. Sen en sväng till där allt som fanns i magen kom upp 🙊 usch, inte roligt att behöva kräka. Och varför lär man sig inte? Jag vet ju om att sött får mig att spy, ändå äter man. Jag hade ju kunnat tacka nej men det kändes otrevligt så jag åt och det fick jag betala för sen. Nä nu ska jag försöka undvika sött resten av graviditeten. Vill inte må så här dåligt som jag mådde igår 🤢
 
Men nu ska jag dricka morgon kaffe och träna veckans sista morgonpass. Tänkte göra det redan igår men så blev det inte 🙊 så får passa på nu så jag i helgen kan ta det lugnt 😊 hoppas ni får en bra dag trots snö ovädret.
Till top