almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Avslut på veckan.

Allmänt Permalink0
Så där ja, då har en hel vecka swishat förbi! Vi är redan på söndag och imorgon är det måndag.. ny vecka.. Nya möjligheter!
 
Summering av den gångna veckan då:
I torsdags slutade jag kl 13 och har sedan dess varit ledig, går inte på nästa skift fören på tisdag kl 13.30 = 5 dygn lediga! Helt otroligt skönt och så välbehövligt. Behövde verkligen få ladda batterierna efter allt på jobbet sista tiden.
Jag har hunnit med två löppass och två zumba pass, samt gått till jobbet 3 av 4 dagar denna vecka. Så jag tycker ändå att jag har skött mig riktigt bra! Men jäklar alltså, shit vad roligt zumba är! Vilken energi man får och hur härligt det är! Rekommenderar det varmt 👌
 
Mål inför nästa vecka: 
Jag har bokat in mig på några pass, ett zumba pass och två "gympa" pass. Sen tänkte jag få in 1-2 gympass och två löptturer. Sen är mitt mål även att låta bilen stå hela veckan, förutom en dag då jag ska hämta min nya cykel! Har tänkt vara ekonomisk, hälsosam och miljövänlig genom att låta bilen stå mer och börja cykla mer 😊 jag går verkligen all in 😂 
Sen är det vägning imorgon igen! Spännande och se om något skett, jag ska ha min "roliga vecka" till veckan så risken finns faktiskt att det är en massa vätska i kroppen just nu och då kommer vågen inte att visa något 😔 men vi får se! 
 
Att lägga upp realistiska mål som går att nå och som man successivt får bocka av fungerar som en "sporre" när man försöker göra en förändring. Det kan vara små mål för veckan men man kan även ha långsiktiga mål som man behöver ex träna inför, som ett lopp. Eller att tappa ett visst antal kilon så får man köpa de där byxorna man länge velat ha men som känts för dyra.
 
Nog för idag! Nu ska jag ta en lång varm dusch och sen bädda ner mig till serier och fortsätta njuta av ledigheten ❤ 
Till top