almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Måndag igen

Allmänt Permalink0
God morgon. En ny måndag är här, förra veckan gick fort! Vi har hunnit med att vara sjuka några av oss. Jag låg däckad i fredags med sonen, redan på morgonen kände jag att något inte var som det skulle men åkte på jobbet medan sambon var hemma med min sjuka son. Men vid lunch fick jag ta ut VAB med sonen så då la vi oss och vila, sakta steg min temp också och på kvällen gjorde det ont överallt. Men sen på lördag var tempen borta men förkylningen var här.
Sonen piggnade till sig men min yngsta dotter blev istället sjuk. Så I och E åkte till deras pappa igår medan A stannade med mamma för att bli frisk. Så det blev VAB idag också och eventuellt imorgon. 
 
Tänkte på det igår, hur lätt det är ändå att vara med ett större sjukt barn. Man ber dom bara snyta sig, sen tar dom (oftast) emot medicin och sen behöver man mest vila, äta isglass och dricka varm thé, om dom är förkylda. Men med en liten som inte kan snyta eller som dricker äcklig medicin, är det svårare. Nog har man blivit bortskämd med stora barn! 
 
15 v kvar till min planerade första lediga dag med mammaledighet! Har bestämt mig att gå två veckor före beräknat, sen får vi se om kroppen sammarbetar. Tänk helt ledig i 1år och 6 månader. Två helt lediga somrar, ser faktiskt fram emot det. Känns som att jag ännu inte fått en chans att ta det lugnt efter studierna. Jag pluggade ju heltid och jobbade på sidan, varje sommar jobbade jag och när jag tog examen var jag bara ledig några dagar innan jag klev på min tjänst. Så det ska bli skönt 😊
 
Nä nu ska jag dricka en kopp kaffe och träna lite innan frukost! Ha en underbar dag.
Till top