almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Hosta upp lungorna!

Allmänt Permalink0
Det har inte blivit några inlägg på ett tag. För ca 3 v sen blev jag förkyld, la direkt träningen i viloläge för att bli frisk snabbare. Men febern och febervärken kom så vilan blev rätt lång. Ligga hela dagarna i sängen och kurera sig är tyvärr omöjligt när man pluggar, allt ska bli gjort ändå och man kan inte direkt ringa och sjukanmäla sig. Så jag antar att stressen från skolan hade en rätt stor del i varför fökylningen inte gav med sig. Men i måndags fick jag äntligen försöka träna igen och det gick bra, febern kom inte tillbaka. Småsnorig än men betydligt bättre så jag hoppas på att jag till nästa vecka vågar köra ett riktigt pass igen.
 
Det lutar mer och mer mot att skjuta upp tävlingen, eller hitta en ny bättre coach. Inga fel på honom jag hade direkt, men när jag hade kört efter hans rekomendation på kaloriintaget i 3 månader fick jag en rejäl motivationdipp, Träningen kändes verkligen skittråkig och energin var knappt där på dagarna. Och när jag fick motivationsdippen fick jag heller inte direkt någon peppning utan istället "Ojdå men det är okej, se det som fyllningsdagar!", vilket fick mig att än mer tappa motivationen. Jag kan tycka att en coach borde peppa en till att fortsätta framåt, inte typ berömma en och säga att det är okej när man har tagit sig fuskdagar 5/7 dagar i veckan.
 
Sen är jag väl också smått besviken över att jag efter 3 månader ännu inte hade fått ett kostprogram att följa eller ett träningsschema. Viktminska kan jag, jag vet vad jag ska äta men när jag aldrig har följt en restriktion (som då endast 1500kcal om dagen) så var det väldigt jobbigt vissa dagar att veta vad fasen man ska äta under en hel dag när man samtidigt ska minska i fett och ha ork till gympassen, där har jag 0 kunskap och därför ville jag ha en coach som kunde lära mig den biten. Men samtidigt ville jag ha en prisvärd coach (fattig student med tre barn =inte så stora möjligheter att spendera för mycket) och jag hittade en PT som aldrig har coachat någon tidigare men själv hade tävlat vilket tur i oturen gav en kostfri coach, så jag kan egentligen inte bli besviken eller begära för mycket med tanke på att han inte tjänade något på det. Men jag är absolut en lärdom rikare, ska man satsa på tävling så är det värt att lägga en större slant på det. Då har man även rätten att kräva att få ut något av det.
 
Så jag får se hur det blir, om jag tävlar eller inte. Om jag ska söka en ny kostsam coach eller se om jag klarar det på egen hand. Men i dagsläget har jag efter att ha pratat med en annan PT lagt upp en ny kostplan som innehåller 1900kcal om dagen och har även ett träningsschema att följa, men inget som är anpassat efter mig och mina förutsättningen utan endast en "prova-på" för att se om jag vill "skräddarsy" en kostplan och ett träningschema efter mina egna mål och förutsättningar. Så vi får se, vi får se.
 
 
Till top