almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Få upp flåset.

Allmänt Permalink0
Jag har haft en svacka när inget har varit roligt, i tränings- och motionssyfte då. Allt annat har varit roligare. Men utan träning och utan att få röra på mig så mår jag inte bra och det har märkts de här veckorna där jag drog ner på tempot och mest latade mig och njöt mer av livet. Jag tappade glöden i träningen, tappade motivationen för en stund. Och istället för att göra något jag älskar så blev det att jag fick tvinga mig till att göra något jag inte ville. Så med tanke på attityden till träningen kändes det bäst att ta en liten vila, för att sedan kunna komma tillbaka starkare. Och det gjorde jag också! Nu går träningen och intervallerna/joggingrundorna bättre, det är roligt igen! Så jag behövde den där lilla pausen. 
 
Så nu är det mycket intervaller som gäller. Mitt flås har verkligen blivit riktigt dåligt! Så jag försöker få upp konditionen igen, och det blir bättre och bättre för varje gång. Imorse blev det till och med spurter efter sträckan jag oftast springer! Så i sommar ska jag träna upp flåset och sedan till hösten när vi åker utomlands så ska jag göra något jag velat länge, springa efter sandstranden! 
 
 
Ställde in den fel så det blev gång istället för löpning, men det var ju intervaller så spelar egentligen ingen roll och det är ju tiden jag ser på. Den här turen är helt perfekt. Det är mjukt underlag och mycket backar! Så det går verkligen att ta ut benen och lungorna ordentligt. Så här lär jag springa en hel del. Finns även möjligheter att vika av spåret och springa efter stigar istället, även hoppa på klippor/stora stenar. 
Till top