almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Its game time.

Allmänt Permalink0
Jag är ganska förtjust i citat, speciellt tränings citat som peppar. Och jag hittade en tidigare på instagram, eller det är väl inte direkt ett citat men sak samma:
 
2013 was practice
2014 was the warm up
2015 is game time!
 

Och om ser jag tillbaka till min egen träning så stämmer det otroligt bra. Inget händer över en natt, det tar år att nå sina mål när precis som jag och även många andra startar med en övervikt på +50kg. 2013 samlade jag en hel del kunskap om träning och kost, jag tappade en hel del i vikt under agusti 2012 - augusti 2013. Så 2013 bestod mycket av förberedelser inför det kommande året, 2014, när jag ordentligt skulle ta tag i träningen.
2014 har bestått mycket av hård träning för att bränna bort fett på kroppen för att få fram musklerna bättre, samla på ännu mer kunskap om hur jag ska lägga om träningen för att nå mina egna mål. Jag letade gym och provade på några och skaffade inte bara ett utan två gymkort.
Nu inför 2015 har jag satt upp nya mål, nu ska musklerna byggas och kroppen ska formas till ordentligt. Det ska bli mitt år och nu jävlar, nu är det dags. Nu är jag redo att ta tag i det ordenligt. Its game time.
 
I slutet av 2015 vill jag kunna stå där och se tillbaka på året och tänka "Jävlar vilket år det har varit!" och vara nöjd över resultaten utan att känna att jag hade kunnat göra det bättre. Det handlar inte om att inte vara nöjd med sig själv, för jag kan stolt stå i underkläderna framför spegeln och känna mig nöjd. Men jag vill ha mer muskler och när jag vet att jag klarar det varför inte försöka?
 
Men summerar jag 2014 så absolut kan jag klappa mig själv på axeln och säga "Fan Malin, det där gjorde jag bra!" men "Nu växlar vi upp och kör ännu hårdare!"
 
 
 
Till top