almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Vecka 17

Graviditeten Permalink0
Snart dags för ultraljud! 🙊 ca 2 veckor kvar, vi fick en senare tid då det redan var fullbokat. Många som väntar barn? 
 
Känns som att de flesta "krämpor" börjar avta nu, mår inte fullt lika illa och börjar *peppar peppar* sova bättre på natten nu med bara 1-3 gånger som jag vaknar. 
Så kanske det är nu jag får njuta av graviditeten? De skojar på jobbet att jag väntar tvillingar då jag denna graviditet är så påverkad av alla hormoner, att sömnen också påverkas med mera. Tänk om det skulle vara så? 🙊🙈 Nog hoppas jag på bara en 😅 är nog att ta hand om en och speciellt nu när sambon jobbar så långt bort. Vi får se på ultraljudet!  
 
Magen har börjat synas nu, men den går ännu lätt att dölja med en större tröja. Det går ju nu att känna på magen var livmodern slutar. I denna vecka ska livmodern vara ungefär (det är ju individuellt) mellan blygdbenet och naveln. Men min slutar just nedanför naveln? Men det är ju fjärde barnet, så kanske därför den är större? Men konstigt att magen syns så lite när livmodern är så stor ändå. 
 
Nä nu ska jag klä på mig och gå ut på en morgon promenad 😊 måste passa på 😊
Ha en bra dag! 
 
Till top