almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Allt eller inget..

Allmänt Permalink0
För 4 år sedan nådde jag ju mitt slutmål, dvs total vikt minskning på ~50kg. Jag var som störst januari 2011, vägde ca 120kg, jajjemen 120kg. Ofattbart för många men så var det ☺ Kämpade inte direkt och tappade ca 20 kg på 2 år med promenader och flera försök till att ändra kosten. Men sen hösten 2013, då bestämde jag mig att nu jäklar! Så jag gjorde mig av med mitt socker beroende och började träna/motionera men framför allt ändrade kosten till en kost jag alltid skulle kunna äta, livet ut. Det vill säga en hållbar förändring för mig och det resulterade i att jag på ett år tappade de sista 30kg som behövdes.
 
Hur gick det då? Jag höll mig stadigt på samma vikt i ca 3år. Sen började jag med socker igen och studierna tog slut och jag började jobba på heltid med små barn. Konstant trött första året som nyfärdig sjuksköterska 😴😪 så sakta smög det sig på 11.1kg, 18 cm på bredaste stället runt midjan (bilringen) och 10 cm på låren ✌ pang bara så där, märkte inget själv fören jag blev tillfrågad "Har du slutat träna?." och sen noterade jag att de byxor och shorts som tidigare suttit lösa nu knappt gick över låren (en del får jag inte ens på mig). Hoppsan! Så jag mätte och jodå, en ökning. Stor sådan. Så nu är det dags igen! 👊 
 
Jag vet ju att det är sockret som är min största bov, för jag äter ju annars precis som tidigare, ganska nyttigt och ordentlig mat men jag äter godis, fika, dricker läsk (men inte lika mycket) osv. Och jag vet att för min del så är det verkligen allt eller inget. Inget fuska ibland, för då är jag fast i träsket igen. Jag har en jäkla disciplin när jag väl bestämmer mig, ett "jävlar anamma". Men då är det verkligen allt eller inget, inget halvdant utan strikta regler som ex nu: inget socker! För i min värld är det så här: har man redan förstört en dag med att fuska så kan man lika fuska hela dagen, några dagar i veckan 😅 
 
 
Så nu kör vi! En gång till, skala av det som smugit sig på. Har faktiskt idag köpt ett gymkort. Så nu ska jag verkligen ge detta ett ordentligt försök, inget halvdant utan stenhårt! För som sagt, jag kan inte fuska för då tappar jag disciplinen och motivationen 🙊
Till top