Progress

Kommentera
Sjukt roligt när man märker i gymmet att det har hänt en del sen sist. Vissa pass brukar jag notera vikter, set och reps. Typ 1 gång i månaden men ibland oftare. Men noterar inte alla övningar. Idag märkte jag att orken var högre och vikterna lättare så passade på att notera och jämföra. Ryggmåndag var det ju idag så självklart var det ett pass för ryggen, precis som alla andra måndagar. 
 
Latsdrag: 40kg x ?st tidigare, idag 50kg x 3st
Latsdrag i cablecross, två handtag: 30Kg x ?st tidigare, idag 40kg x 6st
Sittande rodd: 40kg x 5st tidigare, idag 50kg x 4st
 
Körde några fler övningar men inget tidigare att jämföra med. Som ex rodd idag med fristång 35kgx5st (satt in den så nyligt och inte noterat vikter) och enarms rodd med hantel 16kgx5st (kört den ganska länge men aldrig noterat vikt). 
 
Som ni ser är det många reps på en del, så på de hade jag kunnat öka upp på tyngre. Men eftersom jag i en del övningar körde flera set så vågade jag inte utmana ryggen allt för mycket då jag i just ryggen ofta får en ordentlig träningsvärk. Men i marklyften blir jag också starkare, speciellt i greppet. Orkar hålla stången längre än tidigare (tappar ofta när det blir för tungt, så är svag i greppet) och utan bälte körde jag idag 80kgx5st. Har redan kommit upp i 100kg i marklyft men använder då bälte, vilket jag ser själv som lite fusk. Så försöker jobba på med att orka lyfta utan bältet. Så idag fokuserade jag mer på tekniken i marklyft än själva styrkan. Men det går framåt! 
 
Kostmässigt går jag inte nu mer efter någon speciell kost. Har ännu inte bestämt mig hur det blir med tävligen, men har sagt bort coachen då han bor för långt borta. Så iom att jag i dagsläget ännu är ett frågetecken så äter jag som vanligt igen vilket märks orkesmässigt på gymmet och även övrig tid. Slarvar rätt ordentligt med kosten om jag ska vara ärlig 😂 men jag mår otroligt bra ändå, vilket är huvudsaken.