almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Gymma med barn.

Allmänt Permalink1
Det är verkligen helt otroligt hur underbart det är att kunna åka till gymmet och ha med sig sina barn. Det underlättar verkligen att det finns möjligheten till det, att gymmen har tänkt till och verkligen avsett en liten hörna för de minsta där de kan leka, måla eller se en film. Helt otroligt! Att även vi mammor kan få en möjligthet att träna upp våra kroppar igen efter att ha burit ett, två och tre barn i den.
 
För min del skulle jag aldrig avsätta en dag för barnen på dagis eller skola/fritids enkomt för att jag ska kunna träna. Är jag ledig så är barnen lediga, så att dom följer med till gymmet är för mig självklart. Det har dom ju även gjort till och från de senaste 3-4 åren. Inget konstigt i det tycker jag?
 
Nä det är verkligen guld värt att gymmen har en barnhörna där barnen får vara. Så att just vi mammor, ja även pappor, kan få ta med våra barn så att vi också får träna. Men det är ju då en baksida med barn. Barn gör inte som vi säger alla gånger. Barn sitter heller inte alltid stilla och leker. Det händer även att barn ibland kommer in till gymmet för att stolt få visa sin mamma eller pappa en teckning dom har ritat, eller så kanske barnen helt enkelt har en fråga. Eller som mina igår, ska skvallra vad den andra gjorde.
 
Sen har inte alla en hel familj, dvs några är ensamstående och har kanske inte någon som kan passa barnen så att man får den där timman på gymmet. Perfekt då att gymmen har en barnhörna så att det inte ska hindra en.
 
Men i och med att barnen inte alltid sitter stilla och inte alltid är så tysta så störs många av att barn är på gymmet. Dom blir liksom lite egotänkande, tycker "Va fan, har h*n ungen/ungarna med sig?!". Som idag. Min son kom in för att fråga mig en sak, van som han är så undvek han alla som tränade. Ändå måste en sur gammal gubbe vända sig om åt honom och ryta "Akta så du inte får den i skallen!" Otroligt onödigt, då han inte ens var i närheten av stången. Sen säger han surt till sin träningskompis "Ja det är förjävligt att barn ska få vara i gymmet! Dom kan ju skada sig!" 
 
Självklart har gubben rätt, visst kan barn skada sig. Men när vi som är föräldrar har med oss våra barn så har vi koll på dom samtidigt som vi tränar. Vi slänger alltid ett vakande öka på barnen och speciellt när dom kommer in i gymmet. Så ni behöver inte fundera över barnen. Det gör vi föräldrar. Så försök ha förståelse för oss som inte vill utnyttja dagis och skola i onödan, eller vi som inte har någon som kan passa barnen så vi kan få möjlighet att träna, precis som ni. För vi har väl också rätt att få träna? Och det finns ju även en avsedd barnhörna, men man måste ha i åtanke att barn inte alltid sitter stilla så det händer att barnen kommer in i gymmet. Men jag iaf, påpekar även till mina barn då att dom inte ska springa i gymmet just på grund av skaderisken. Och sköter dom sig inte så avbryter iaf jag min träning och tar med mig barnen hem, som igår.
 
Så för er äldre eller er utan barn: Tänk en gång extra, vi har lika stor rätt att vara där som er. Och ni behöver inte passa våra barn, det gör vi själva. Vi har medvetet tagit med oss barnen och vi har då ett ansvar att se till att våra barn inte far illa på gymmet. Så slappna av, träna och gör din grej så ansvarar vi för våra barns säkerhet. Tack!
 
Lånad bild.
 
#1 - - Caroline:

Hallå! Hittar ingen kontaktinfo till dig så jag frågar här, trots gammalt inlägg. Vart har du opererat din mage? Den är superfin! Jag väntar mitt 6:e och sista barn och ska själv unna mig en bukplastik framöver är det tänkt. :) Om du vill så får du gärna maila mig. /Caroline

Svar: Hej! Ser din kommentar först nu :) kan mejla dig 😊
Malin Eriksson

Till top