Vilan är över

Kommentera
Två dagars vila var faktiskt välbehövligt, svårt också att vila då jag är van att alltid vara i farten men det var verkligen väl behövligt! Gjorde faktiskt ingenting lördag eller söndag, när det gäller träning och motion alltså. Ren vila blev det! Nu är det en ny vecka och som jag tidigare redan har nämnt så är det nu två lugna veckor som gäller. Med det innebär det fler reps i varje set, så ca 15-20 reps i set och övning. Måndag innebär rygg för mig och idag var inget undantag. Sen ett tag tillbaka så är jag van att lasta på vikter och verkligen lyfta tungt, så nog kändes det faktsitk lite mesigt att träna "lätt". Men det är värt ett försök och jag får se om det ger några resultat. Man ska ju inte vara feg när det gäller att prova nya saker, eller hur?
 
Måndag innebär också att jag kliver på mina nätter igen, fördelen med att bara ha varit ledig två nätter är att jag inte har hunnit vända tillbaka dygnet så speciellt mycket så jag tror att natten kommer att gå bra. Natt 1 är för mig den värsta natten, det är den natten som är mest tung och där jag blir som mest trött mellan kl 3-5. Så vi får se! Är jag pigg imorgon bitti så tänkte jag göra bort gymmet, biceps är det som gäller imorgon. Så gymma och sen sova, men är kroppen och skallen för trött så blir det att sova först och gymma senare såklart. Man ska lyssna på sin kropp!
 
Hoppas träningen går bra för även er som läser. Kul att se att så många av er ännu hänger kvar här i bloggen trots att det då och då uppstår torka i den. Men kämpa på! Det kommer upp- och nedgångar, alla får dom. Men det gäller att inte ge upp. Är det tråkigt så försök hitta nya övningar, ny musik eller kanske köp hem ett nytt träningslinne. Eller varför inte ta ett par dagars vila? Men! Det får inte bli för lång vila, då växer latmasken till sig och det finns då en risk för att vilan blir permanent. Så kör hårt och ge aldrig upp!