almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Tisdag

Allmänt, Mat och recept, Träning och övningar Permalink1
Vilken dag igår! Gick runt med världens leende hela dagen och har nog sagt "Alltså fatta, jag tog 100kg!!" rätt många gånger igår ja 😂 Men det är inte så konstigt, jag själv vet ju allt arbete som ligger bakom. Jag vet alla pass jag har försökt att ta det, och jag minns så väl den sista gången jag försökte. Det var i skåne. Jag var så jäkla peppad, tänkte att nu jävlar, nu ska jag kliva över från två till tresiffrigt. Värmde upp bra, laddade, kände ett bra tag på stången och provade sen att lyfta.. men stångjävel ville inte lämna golvet, rygg och ben ville inte samarbeta den gången. Jag försökte en gång till men nej, stångjävel! Åh jag var så frustrerad, så arg och så besviken. Alltid annars kliver jag ur gymmet med huvudet högt och ett leende på läpparna, men den gången var leendet långt borta och ögonen glänste från besvikelsen och frustrationen. Så därför satt PBt så otroligt skönt igår, för YES! Äntligen, och som jag har väntat på det. Ett bevis på att träningen ger resultat och att jag har utvecklats. Skam den som ger sig! Så därför gick jag runt med ett stort leende hela dagen igår, och även stolt ropade till alla bekanta som jag såg att "Jag slog nytt PB!" för jag är så sjukt stolt över min prestation. Och det fick mig att inse att jag nu har fått blodad tand för det här. Jag har verkligen tagit klivet från "vanlig" träning till seriös träning. Svårt för någon som inte är lika galen i träningen som jag att förstå allt det här, men ni andra som också tränar mer seriöst ni förstår nog känslan 😊
 
 
För att fira PBt köpte jag hem jordgubbar till mig och barnen. Så kvällsmålet blev kvarg, jordgubbar och kanel. Mums 😋 Och som alltid hade jag med frukost till jobbet så precis som alla andra mornar (förutom igår) blev det havregrynsgröt, banan och mjölk men även gojibär den här gången = 338kcal. 
 
Nu är sista natten för den här omgången avklarad, så nu är jag ledig 4 nätter. Det firas med storbak! Två olika sorters matbröd blir det plus lite olika muffins med diverse fyllningar så att barnen har något gott att mumsa på, och bjuder de lediga dagarna på solsken så kan vi packa picknick korgen med gofika och dra ut på picknick 😊 Ha en underbar dag, det tänker jag ha! 
#1 - - Moa:

Grymt, riktigt kul 👏👌🏾👍🏽💪🏾

Till top