almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Söta saker skapar sötsug.

Allmänt Permalink0
För att verkligen kunna ta min träning och min utveckling i träningen till en helt annan nivå så försöker jag att hålla mig till ett bra kostschema med endast en dag där "fusk" är tillåtet. Igår var den dagen. Innan intaget av allt sött så var jag inte ens en smula sugen, men direkt första sötsaken landade i magen dök sötsuget upp. Och idag har det verkligen varit en plåga. Först kalas där det bjöds på massor av fika, bland annat en hemmagjord chokladtårta! Sen eftersom det var söndag så gjorde vi en godare middag med efterätt till barnen, min svaghet: kladdkaka! Men jag höll mig båda gångerna. Inte ens en smula tog jag. Men nu ligger jag här och vet att det finns en bit kladdkaka i kylen, och den ropar verkligen på mig. "Maaalin, kom och ät upp mig. Du har varit duktig idag så du är värd mig!".. ungefär så. Men jag kan ju inte ge upp när det inte ens gått två veckor nu. Så bara dra fram tjurigheten och skära upp lite vattenmelon. Även om det är en liten bit kladdkaka så är det inte värt det i det långa loppet. Klarade jag ett helt år utan onödigt socker i form av läsk, fikabröd, godis osv så ska jag väl kunna överleva en vecka tills nästa fuskdag kommer?! Kämpa på! ✊ 
 
 
Det värsta är ju också att jag inte ens får dåligt samvete när jag överskrider gränsen på vad som är okej att fuska med och inte. Haha! Kan lätt trycka en hel form med kladdkaka själv och massor av vaniljglass till utan problem, och hade lätt kunnat äta en skål med godis efteråt också. Är verkligen inte en tjej som håller igen så det är faktiskt ett under att jag inte har smällt upp de 50kg som jag har tappat för några år sedan. Jag älskar att äta och jag njuter verkligen av varenda tugga. Är något riktigt gott så syns det på mig när jag äter. Så bäst att inte släppa lös ikväll också för då tömmer jag skafferiet på allt sliskigt. Besten får stanna i buren ikvälll! 😂
Till top