almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Rakt i mitten av veckan och 3 veckor in!

Allmänt, Mat och recept Permalink0
God morgon. Här ringde klockan 7.30 imorse. Ledig och har möjligheten att sova ut, men jag ville göra ett yogapass innan barnen vaknade och hur skönt var inte det? Blev inspirerad av M så tänkte att jag skulle ge det ett försök, har gjort yoga förut men det är några år sen nu. Lagomt att börja igen så här i pmsen också, när nerverna ligger på utsidan. Nacke och övre delen på ryggen måste jag bli bättre på att stretcha kände jag, för där var det mer än stelt!
 
Gårdagens träning blev biceps och triceps, men även lite ben med väldigt lätta vikter och mage. Passet gick riktigt bra och jag är inne på vecka 2 med lättare träning. Hade barnen med mig även igår och dom är verkligen otroligt duktiga på gymmet, dock när det har gått mer än en timma så börjar dom tjivas och bråka lite, men vad gör det när dom har skött sig så fint så pass länge. Jag får helt enkelt att se till att försöka vara färdig på en timma. En lyx verkligen att kunna ha med sig barnen, speciellt när man som jag är ensamstående med tre små barn och inte har möjlighet till någon som passar dom. Så då får man ta lite syskonkärlek på gymmet. Mitt gym har dessutom en enkom barnhörna utanför gymmet med leksaker, målargrejer och filmer så barnen väntar utanför gymmet men självklart kikar dom in då och då för att se vad mamma gör.
 
Men idag då? Nu har det gått 3 veckor med kostplanen, dvs att ligga på 1600-1800kcal/dag. Men i och med att jag har pms och ska ha mens vilken dag som helst så har jag samlat vätska, vilket jag redan igår tänkte att det inte är någon som helst idé att ställa sig på någon våg idag (vägning varje veckan, onsdagar). Men vägdag är vägdag och mycket riktigt, hade inte hänt något. Men, att stå stilla på vågen är mycket bättre än att gå upp! Och med tanke på vätskesamlingen så vet jag att nästa vecka visar bättre. Sen är det mått och formbilder som ger en mer rättvis bild och även det ska tas nästa vecka, så jag är otroligt spänd över att se vad 4 veckor med den här kostplanen har gett!
 
I övrigt är jag ledig även idag, går på igen imorgon natt. Så idag ska vi passa på att tvätta bort all tvätt och göra det där roliga med att städa. Men före det ett besök till gymmet, ben och rumpa som gäller idag! Men innan det hade jag velat hinna en sväng till slalombacken och springa 2 vändor. Så bäst att ladda med frukost!
 
 
Dagens frukost: 1 port (1dl havregryn) havregrynsgröt, 0.5 dl proteinpulver (dubble rich chocolate), 100g kvarg (Lindahls), 2 st dark rye knäckebröd (Ryvita) och 1 msk kaviar + två st omega 3, en vitaminbrus och en celcius = 421 kcal.
 
Till top