almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Kritik från coachen.

Allmänt, Mat och recept, Mot scenen, Mätningar och bilder Permalink0
Det kan man verkligen säga, att det går riktigt bra just nu. I måndags satte jag ett nytt PB i marklyft, 100kg. Biceps passet igår gick också över förväntan trots sömnbristen, ökade i bicepscurl och orkade även sätta vikter på stången i en av de nya övningarna (ingen aning vad övningen heter). Och efter att ha varit vaken i 35h somnade jag som en stock igår kväll! Sov hårt i nästan 12h och det behövdes verkligen. Åt en sen frukost och drog sedan iväg till gymmet där jag även idag satte ett nytt PB, jag hade klarat högre men vågade inte riktigt när jag var ensam.120kg var mitt tidigare PB i benpress, och idag tog jag det hur lätt som helst. Satte 10st och det betyder att det är dags att öka upp ordentligt. Så efter 40 kg extra så satte jag mitt nytt PB, 160kg x 4st. Så jag vet att jag sätter ett nytt PB igen nästa gång. Med andra ord så går det riktigt bra nu! Och jag rekomenderar er verkligen att varva eran träning med lättare och tyngre perioder. Jag trodde inte att det skulle ha någon betydelse men nu vet jag att det gör en stor skillnad i träningen.
 
 
Förutom nya PBn så var det idag dags för att skicka nya formbilder till coachen då det har gått 4v veckor nu sen jag startade dieten. Trodde det var mätning också, men tydligen hade jag gjort mätningen en vecka efter dietstart! Nåja, gjorde en ny mätning ändå så nu ligger mätningen på rätt dag och rätt vecka. Formbilderna jag tog till coachen (i underkläder) visar en otrolig skillnad! Jag blev glatt överaskad och än mer peppad till att fortsätta kämpa på. Men eftersom att hela Sverige inte behöver se mig i underkläderna (än iaf, på scenen är det ju bikinin som gäller!) så får ni enbart se en jämförelse med kläderna på och även de bilderna visar en skillnad. Bär samma byxor på båda bilderna. Så till vänster är för 4 veckor sedan och bilden till höger är idag. -6 kg och -4cm på bredaste partiet över magen.
 
Från coachen Mattis: Riktigt bra utveckling, du är grym! Kommer bli så grymt att få hjälpa dig fram tills du skiner och äger scenen. Backstage med pepp, hålla tider med mat samt när du skall börja värma upp osv :-) Hänt rätt mycket när man jämför bilderna, så du ligger väldigt bra i fas. Du ville komma i form tidigare så du är redo inför tävlingen så det går superbra hittills :-) (tumme upp även om jag ej har bild på tummen haha).
 
Till top