almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

En kort update

Allmänt Permalink0
Ingen inspirationskälla längre eller motivation här i bloggen med tanke på alla långa luckor det blir mellan varje inlägg.
 
Men efter en kort svacka i träningen så är jag tillbaka ordentligt. Tog mig en mjuk period i ca 3v och det var välbehövligt! Men inte vila utan med lättare träning och färre träningspass. Det behövdes och det resulterade i att jag sen hittade glädjen i träningen igen och passen blev hårdare, tyngre och roligare! Energin och glädjen återvände igen.
 
Just nu provar jag ett nytt upplägg i träningen. Diskuterade med en kille som tränat i över 30år och med de mål som jag har med min träning så rekomenderade han att varva med 1-2 veckor hård träning och 1-2 veckor lättare träning. Så idag körde jag sista hårda träningspasset och avslutar veckan med två dagars vila innan det är dags för två lätta veckor med fler reps och lättare vikter. Träningsvärken har inte varit nådig och med nya övningar och tyngre vikter så har träningen verkligen tagit där den skulle! Men det är precis som det ska vara och precis hur jag vill ha det, jag hade blivit besviken utan träningsvärken. 
 
 
Till top