almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Det är du.

Allmänt Permalink0
Den enda som står i din väg, som blockerar din väg och som ser till att du inte klarar det är du själv. Det är du som sätter dina egna begränsningar, men du låter dig själv luras att det är andra som har satt dit gränserna för dig. När man väl inser det öppnas hela världen framför dina fötter. När du släpper taget om vad andra ska tro och tycka om dig och det du gör, när du vågar följa ditt eget hjärta och din egen vilja istället för rädslan över vad de andra tänker om dig. Det är då du börjar utvecklas, det är då den riktiga resan början och det är då du blir starkare inom dig själv. Det är länge sen som jag slutade bekymra mig över andras åsikter, självklart kommer det i perioder fram små smulor av den oron men mer och mer blir jag tryggare och starkare i mig själv så ju mer tiden går ju större betydelse får mina egna åsikter. Och hur mycket jag har varit med om sen jag började tänka om, hur mycket nytt folk jag har lärt känna under den vägen. Tävlingen var en sån grej som jag inte till en början ville göra, för jag var lite smått rädd för vad jag skulle få för reaktioner. Men så mycket jag förlorade på att tänka så! Det jag behövde när jag var osäker var lite peppning men i min omkrets är det ingen annan än jag som tränar och när det går bra i min träning så är det heller ingen av mina tjejkompisar som skulle ödsla orden på att säga det för dom är inte intresserade av träning så dom ser inte utvecklingen på samma sätt som jag gör. Och det är okej, för genom att vänta på pepp och motivation från andra så förlorar man viktig tid. När det är något man brinner för och något som man verkligen vill utföra så måste man lära sig att sluta vänta och istället vara den egna drivande personen och vara den som ger sig själv peppen till att fortsätta. För när man väl tar det där allra första steget så kommer man tänka "Varför väntade jag så länge på att börja? Tänk hur långt jag hade kommit redan nu om jag startade när jag funderade på det för första gången." Så låt dina drömmar vara något mer än bara drömmar. Gör något av dom, våga mer och ångra mindre. Prova, för annars har du aldrig försökt. Hur det än slutar så har du redan vunnit! 
 
 
Till top