Då kör vi måndag.

Kommentera
Inte bjöd den här dagen på lika många timmars sömn som igår men jag hann iallafall skrapa ihop fem timmar, vilket är mycket bättre än inga timmar alls och det är ju även mitt snitt i sömn när jag går natt. När jag jobbar natt så har jag med så att jag kan äta frukost på jobbet, för annars är det väldigt svårt att få ihop alla kalorier som faktiskt ska in på ett dygn. Och även om jag enbart äter 1600 kcal så är det en hel del när man äter "rätt", det vill säga i mitt fall mer protein och mindre fett. Så frukost innan jag åker hem underlättar för då kan jag äta lunch när jag vaknar och får i mig middagen innan jobbet och avslutar dygnet sedan med ett kvällsmål på jobbet till 23 fikat/rapporten. När jag tränar så blir det ju även ett till mål med minst 200kcal extra (träningsdagar 1800kcal/dygn).
 
 
Något jag för tillfället har blivit fast i är havregrynsgröt, blir "beroende" av det i perioder och nu är det en sån period. Om jag äter något annat istället för gröten så kan jag sakna den! Som imorse, då hade jag med mig knäckemackor med sill och korv så direkt jag hade ätit det tänkte jag direkt att fan, jag skulle ha ätit gröt! Så det fick bli gröt till lunch istället. 1 port havregrynsgröt, 1 hel banan, 1msk torkade gojibär och 1dl mjölk = 213 kcal. Lågt i kalorier men jag ska alldeles snart gå och träna, då föredrar jag ju en lättare mage och äter hellre ett större mellanmål efter träningen. Och så blir det även idag. Så nu är det dags för ryggen att arbeta, tungt! Som jag har längtat.