almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Då var det ny vecka!

Allmänt Permalink0
Precis som nästan varenda morgon sitter jag nu här och dricker en smoothie. Jag har blivit helt barnsligt förtjust i smoothie. Lätta att göra, det är gott och man får i sig massor av vitaminer, samt att det också mättar helt lagomt. Dagens smoothie är gjord på apelsin, banan, hallon, kanel, kvarg, proteinpulver och självklart lite vatten för konsistensens skull. En vitaminbomb så förkylningar hålls borta!
 
Med träningen går det verkligen framåt. Jag har lyckats hålla kvar den på regelbundet utan någon längre vila. Så nu vågar jag säga att jag är tillbaka på banan igen utan latmasken. Jag har nog aldrig varit i en så pass bra form tidigare som jag är i nu. Jag var fastare i kroppen när jag var yngre och tränade som bäst men jag har mer muskler idag. Jag har aldrig haft magrutor och det har jag idag, ryggmusklerna har börjat komma fram ordentligt och även rumpan har börjat se mer glad och nöjd ut. Haha! När man väl börjar se resultaten så blir man beroende. Man vill ha mer resultat så att ta sig till gymmet är inte lika svårt som tidigare. Men det är ju det där med vila, man måste komma ihåg att vila också! Och jag är ganska slarvig med det. Jag delar upp min träning och kör olika kroppsdelar i varje pass, dock så kommer ju hela kroppen med i de flesta övningar, men eftersom jag delar upp träningen så tycker jag ibland att jamen ett till pass gör inget. Sen har jag kommit igång med löpningen igen också så jag måste bli bättre på att vila. För vilan är minst lika viktig!
 
Träningen och motionen har varit som en sorts terapi när det har varit tungt. Det har gjort så att jag har orkat framåt när benen har velat vika sig. Nu är träningen en del av min livsstil, en del av mig. Nu gör jag det inte för att rensa tankarna utan nu gör jag det för att jag mår bra av träning, älskar träning. Så det kan bli en del, men jag är noga med att känna efter i kroppen. Direkt jag känner att orken inte är där i kroppen så avslutar jag passet direkt och går hem. Så på så sätt pressar jag aldrig min kropp. Man ska vara rädd om sin kropp!
 
 
Haha det här är jag!
 
 
Till top