Det gäller att ligga i!

2 kommentarer
Idag fick det bli ett tidigt morgonpass. Där ett tag var jag riktigt duktig på att dra iväg och träna tidigt på morgonen men nu är det ett tag sen, under barnveckorna så är det inte så lätt att ta sig iväg 5 på morgonen för att gymma så det är de barnfria veckorna som gäller när det är tidig träning. Så vi drog iväg ett gäng och tränade nu imorse kl 5. Rygg och mage med lite bröst + ben fick det bli idag. Det är lustigt hur man kan känna sig så seg och trött i kroppen när man går in till gymmet för att sedan gå ut ur gymmet full av energi. En härlig känsla!
 
En av mina standard övningar när jag kör rygg är latsdrag, jag kör med både brett och smalt grepp. Tycker det ger mer att kombinera så jag börjar och värmer upp med ett brett grepp, ökar upp med tyngre vikter och går sedan över på ett smalt grepp för att dra ur det sista. Och sedan rodd, antingen stående eller sittande. Ibland både och beroende på formen och hur slut jag är i ryggen. Marklyft har jag börjat med men inte riktigt fått in den på rutin än, glömmer ofta bort den! Men den är bra och värd att ha med i sitt pass. Så när jag väl kommer ihåg den så följer den med i passet. Sen är det en till övning som är otroligt bra! Inte många som kör den har jag märkt på gymmet, har faktiskt inte sett en enda göra den? Den har verkligen format till min rygg, övre delen vid skuldrorna. Gjort en riktigt stor skillnad för ryggen. Men jag vet inte vad den heter?
 
Idag blir det faktiskt att köra dubbla pass. En kompis från Överkalix kommer hit så vi ska dra till gymmet och gå igenom rumpa och ben. Vi är båda lite sugna på att träna upp oss för att sedan gå upp på scenen i sommar. Men jag vet inte om jag har orken att kämpa på så hårt? Jag är i en bra grundform men det kräver otroligt mycket mer för att stolt kunna stå på scenen och visa upp min kropp. Så jag vet inte, ska träna på och försöka dieta lite så får jag se var jag hamnar. Älskar mat på tok för mycket för att kunna dra ner på kalorierna så det här blir spännande!
 
 
Formen på övre delen av kroppen i dagsläget. Jag har kommit en bra bit på vägen! Även benen och rumpan har börjat forma till sig. Och att resultaten blir bättre och bättre för varje månad gör att man verkligen orkar och känner sig peppad till att fortsätta kämpa på, och framför allt till att forstätta träna regelbundet.
 
1 Maria:

skriven

Du är verkligen sååå duktigt!! Kämpa på!

2 Emma:

skriven

Snyggt!! 😊 Kan du inte dela med dig av vad du kör för övningar i olika muskelgrupper samt hur ett pass brukar se ut? 😊

Svar: Tack! :) Det kan jag göra, ska försöka fixa det här snart :) Håll utkik ;)
Malin Eriksson