almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Underbara söndag

Allmänt, Mat och recept Permalink1
Morgonen startades med ett intervallpass, lungorna behöver verkligen tränas upp kunde jag konstatera under turen. Orkar en bra bit men med backar under rundan så tar orken slut väldigt fort. Lite fundersam om min astma kan ha smygit sig tillbaka? Kan den göra det? Eller om jag helt enkelt bara har en extremt dålig kondition? Luftrören nyper ihop och visslar/piper vid ansträngning, så det påminner om astman jag hade tidigare. Det tar emot vid andetagen och blir ett motstånd, det vill säga det är jobbigt/svårt att ta djupa andetag. Hade även ansträgningsastma under min sista graviditet och fick utskrivet inhalation då, pulmicort om jag inte minns galet. Men har även hört att pollen kan påverka andningen och jag är ju pollenallergiker så har jag "tur" så är det bara pollenallergin. Eller en dålig kondition som blir bättre med tiden. Kan även bli lite arg på mig själv som fick upp konditionen men sen lät den  falla och bli förstörd igen, kunde springa en mil förr-förra sommaren utan problem. Vad hände egentligen? 
 
Förutom intervall passet så har jag kört ett benpass blandat med lite mage. Inte så långt som jag hade önskat men i mitt fullspäckade schema för dagen så var det just det lilla passet jag hann med. Och som latmasken brukar säga "hellre något än inget alls" och absolut är det ju så. Imorgon är det en ny vecka och jag hoppas på att kunna fullfölja mitt träningsschema igen, så imorgon är det ryggen som är först ut och startar veckan. Ingen feber och orken kommer mer och mer tillbaka så peppar peppar håller jag mig frisk nu och förhoppningsvis orkar jag ta i lite mer imorgon.
 
Sen måste jag få tipsa om Lohilo glassen! En proteinglass som ska innehålla mindre fett och mindre socker + mer protein. Funderat jätte länge på att testa den och idag fick en halv kartong/ask bli mitt mellanmål efter träningen. Godare än vad jag trodde men långt ifrån lika god som en ben & jerry glass! Men hey, vill man försöka hålla sig åt det "nyttigare" hållet men ändå kunna unna sig så måste man ju prova. Har dock inte jämfört med andra glassar, innehållsmässigt osv. Men summan av kardemumman, den funkar och den går ner i magen. 
 
Bilden lånad. 
 
#1 - - Sanna Eriksson:

Gott! :D

Till top