almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Sista dagen

Allmänt Permalink0
Då var söndagen här. Och sista dagen på en 3 månaders ledighet från skolan, var for tiden? Poff sa det bara så var den över och imorgon startar skolan igen, och ska jag erkänna så är det lite blandade känslor. Det ska både bli roligt och även skönt, just för att vi kommer tillbaka till rutinerna igen. Men även otroligt tungt och jobbigt. Vi startar nämligen med c-uppsatsen! Men tack och lov skriver jag med en jag redan skrivit flera uppsatser/rapporter med så jag vet redan i förväg att vi funkar bra ihop så jag vet också att arbetet kommer att bli bra. Men det är vägen dit, välja ämne, söka evidens osv som är den jobbiga biten. 
 
Så hösten blir tuff, det vet jag redan nu. Men utmaningar stärker oss, så det är väl bara att välkomna hösten! En termin kvar och sen är det dags att börja jobba igen och den här gången som sjuksköterska. Kan inte låta bli att tänka tillbaka till den där nervösa dagen när jag gick mot aula aurora, där vi skulle ropas upp. Jag hade ett helt zoo i magen, spänd över framtiden. Sjuksköterska är något jag alltid har velat bli och den dagen slog det mig att nu äntligen är det dags. Och nu 2.5år senare så står jag och nosar på mållinjen, snart får jag gå i mål. De här åren har gett mig otroligt mycket, många fina minnen och en ryggsäck full med erfarenhet och kunskap som jag längtar tills jag får använda och utveckla mer.
 
Men en dag kvar i "friheten". Och morgonen startades med en morgonpromenad med minstingarna till ICA där äldsta och pappan hämtade oss. Det märks att hösten är på väg, åh vad jag älskar hösten! Väl hemma igen åt vi alla en god frukost och snart ska vi åka iväg för den sista löprundan för den här veckan, kanske jag klämmer in ett sista gympass också. Och sen njuta av söndagen!
 
 
 
Till top