Posering och gym

Kommentera
Jag hann med båda två! Först poseringstränade jag en stund och blev glatt förvånad över att formen är bättre än sist. Med klackarna på så framhävs verkligen benen, och i poseringen framhävs även sidan av magen plus såklart flera andra partier som exempelvis axlar med mera. Men just benen, riktigt roligt att se att all träning faktiskt har gett något. Jag försöker ju att få in två ben/rumppass varje vecka och ben är ganska tungt att köra. För man ska ju klara av att gå ut ur gymmet också och jag är så envis så jag ger mig inte fören benen är slut och det bränner härligt i musklerna. Då är jag nöjd! Så jag blev glatt överaskad och fick ännu en morot inför tävlingen. Tänk att jag verkligen är på väg mot en tävling, jag kan inte riktigt förstå det ännu. I januari går jag med i teamet och löser även tävlingslicensen, så jag tror att det är först då som det verkligen kommer att kännas verkligt. 
 
Sen tog jag med barnen och drog iväg till gymmet för biceps och triceps. Ökade i vikterna och det kändes riktigt bra! Bra kontakt med musklerna och det tog precis där det skulle. Blandade in lite ben utan vikter och lite mage, och appropå mage så dammade jag föresten av en gammal övning igår och jisses så det tog i magen! Så precis som igår gick även dagens pass helt utmärkt. Energin är på topp igen så jag passar verkligen på att verkligen använda den. Nu när jag går på nätterna igen så vet jag att orken och energin kommer att sina igen. Det tar ca 3-5 dagar att bli "normal" igen. Men nu när jag vet att jag gör de absolut sista nätterna så kanske energin finns där veckan ut. Sen har den vanliga dagis/skolverksamheten öppnat igen så imorgon ska barnen dit istället för att vara hemma med mig vilket innebär flera timmars sömn när jag kommer hem kl 7. Så mer sömn + de sista nätterna, tror jag fixar detta! 
 
 
 
En liten sneak peak från poseringsträningen tidigare idag, armen som håller kameran ska självklart egentligen vara neråt och inte uppåt. Men då man fotar själv så får man göra det bästa av situationen. Jag har en del att slipa på men jag är nu en bit på vägen och har börjat träna in vändningen och även avslutningen. Ska försöka bli bättre på att ta tid till att poseringsträna, det är ju faktiskt en stor del i tävlingen så det är viktigt att den sitter perfekt 👌