almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Åren går

Allmänt Permalink1
Ni som har följt mig sen några år tillbaka vet att jag inte är den som använder mina barn som ursäkter när det kommer till träning och motion. Jag har alltid gjort det bästa av situationen och är barnen med mig så är dom alltid inräknande i allt vilket inkluderar träning och motion. De ggr jag har möjligheten att ta en lugn morgonpromenad ensam så har jag tagit den för visst är det absolut lättare utan barnvagnar, bobbar att dra på med mera. Men något som verkligen har slagit mig den sista tiden är att jisses så stora barnen börjar vara. Nu cyklar dom mer än gärna och klarar av att cykla 40-45 min utan problem. Så nu mer kan jag jogga och ändå ha dom med mig, dom skrattar bara och tycker det är hur kul som helst att få cykla utanför sitt kvarter. Jag är så glad för att mina barn gärna vill vara en del av mitt intresse, att dom tycker barnhörnan på gymmet är så rolig att dom själva till och med kan säga "Mamma, kan vi inte åka till gymmet? Snälla?". Igår fick jag även beröm för barnen, det var en karl som kom fram och fråga "Är alla de där barnen dina? Dom är verkligen otroligt duktiga, dom satt så lugnt här igår och målade, verkligen duktiga!" Visst kommer det dagar på gymmet där barnen inte alls vill vara med, där jag knappt hinner träna 20-30 minuter så är bråken igång. Syskonkärlek existerar ju även bland mina barn. Men i det stora hela är dom otroligt duktiga och lyssnar väldigt bra på gymmet, så de få gånger dom "bråkar" gör mig inget. De är ju barn och barn måste få vara barn och då tillhör lite bus och stimm. Men jag är verkligen otroligt glad för att jag har möjligheten att kunna ta med dom, för allt blir så mycket lättare då.
 
Så imorse fick barnen cykla medan jag promenerade, vi fick in en bra runda på 45 minuter. Så nu ska vi snart äta lunch och sedan åka iväg för lite surr över en kaffe medan alla barnen leker. Sen avrundar vi nog på gymmet även idag. Biceps & triceps står på schemat!Flickorna bjuder på så underbara miner i baksätet! Haha älskade go ungar. Som så många andra gånger, på väg till gymmet och dom är självklart med. 
 
 
#1 - - Ylwa:

Jätteinspirerande blogg, tycker du är otroligt duktig. Så kul att läsa om din resa :)

Svar: Tack så mycket, roligt att höra! ☺
Malin Eriksson

Till top