almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Därför ska man mäta.

Mätningar och bilder Permalink0
Jag har ju skrivit flera gånger att man gärna ska fota och mäta sig månad för månad för att själv kunna följa sin förändring, samt att vikt kan ge en missvisande bild. Det är tre månader sedan jag mätte mig sist och jag vet att jag har en viktökning men jag tycker mig själv inte se någon större skillnad, men jag trodde att säkert är det nått som har blivit större. Så för att se själv så gjorde jag en mätning imorse och så här ser det ut:
 
 
Det är nu en viktökning på + 3.9 kg, så nästan fyra kilo plus. Men som ni ser på måtten så är det inte stor skillnad, det har till och med minskat på vissa ställen som låret och mina vader! Mina vader har alltid varit stora och har inte blivit mycket mindre på det året som jag viktminskade, så jag blev förvånad över att se att där har det försvunnit två centimeter. Måttet runt bysten går inte att räkna med för jag hade en sport-bh idag så brösten plattas till mer än i en vanlig bh, så det måttet går inte att räkna med. Hade nog blivit deppig annars om brösten hade försvunnit ännu mer än vad dom redan har gjort.
 
Sen en annan sak, jag vet inte om jag har berättat det? Men jag och en tjejkompis kom överrens om att sluta äta "fel" och gjorde en typ av tävling om vem som viktminskade mest på cirka tre veckor. Då vägde jag 73.2kg på morgonen. Nu en vecka senare väger jag 70.6kg. Och jag har inte ätit för lite, utan jag började äta regelbundet igen och slutade att äta en massa godis, chips och fika. Magen var (som jag har visat på bilder tidigare) helt svullen och öm, säkert vätska. Så visst är kosten A och O! Och med tanke på den lilla förändringen jag gjorde så krävs det inte mycket för att tappa onödiga kilon.
Till top