almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Tillbaka blickar.

Allmänt Permalink0
Passar på att vila benen en stund innan det är dags Att åka till jobbet för den sista kvällen för den här sommaren. Imorgon går jag sista dagen, sen tackar jag för mig och går på min ledighet innan höstens kurser drar igång. Sommaren har gått allt för fort! Än minns jag paniken över vårens kurser, skulle man hinna plugga till allt och skulle man klara alla tentor? Stressen var stor och dagens alla timmar räckte inte till. Jag bodde i princip i mina böcker och pendlade fram och tillbaka för fältstudier, laborationer, simuleringar och så vidare. Lättnaden som kom när jag räckte över tentorna till tentavakten var stor, äntligen var det dags för sommarlov. Dags att återvända till jobbet som jag inte hade sett på länge. Och den här sommaren har verkligen varit rolig, vi har fått skratta så att tårarna har runnit och det har varit ett bra gäng som jobbat hela sommaren. Så inte konstigt att tiden gick fort? Som avslut på vikariatet drar jag till mamma min en vecka och sen är det dags att skola in äldsta barnet på 6års. I september drar studierna igång, sista halvan nu då. Bara fortsätta att kämpa på för nu är det bara ett och ett halvt år kvar. Sen är jag förhoppningsvis färdig och kan då börja söka jobb som sjuksköterska. Men innan inskolning och kursstart så är det ju semester som gäller. Så än är det ingen idé att oroa sig för nya tentor, praktikplatser och nya uppgifter med mera. 
 
Det har varit en sjukt tuff vår och det har varit många utmaningar. Att studera med tre små barn är verkligen inte lätt. Men efter en jobbig vår så kan hösten bara bli bättre. Den här sommaren har verkligen laddat batterierna på nytt. Så nu är jag redo för nya utmaningar! Även om man i tuffa perioder känner att det aldrig kommer att bli bra igen, så ska man aldrig ge upp och sluta kämpa. För när man väl har tagit sig upp för den höga kullen så kommer ju nerförsbacken igen och då lättar det, det går inte lika tungt. Det kommer sol efter mörkret. Man måste bara ha tålamod. Och av alla motgångar man har i livet så blir man lite klokare och man lär sig alltid något nytt. 
 
 
 
Till top