almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Slut med nikotin.

Allmänt Permalink0
Jag vet inte om jag har skrivit om det tidigare att jag snusar? Det gör jag. Men har sen några veckor tillbaka bestämt mig för att sluta. Så för att inte misslyckas så började jag mentalt att förbereda mig och sedan trappa ner och har de senaste dagarna varit inne på 2st om dagen. Idag är den där dagen som jag ska sluta. Sista snusen från dosan ligger tryggt i munnen och jag måste erkänna att den inte smakar lika gott som tidigare. Egentligen ska man inte berätta till andra att man slutat med något för det är alltid någon som ska kommentera något negativt som att man inte kommer att klara det och så vidare. Men för min del känner jag att om man berättar det så blir man mer tjurig och verkligen orkar stå emot suget som kommer att komma. Man vill verkligen bevisa att man klarar det. Så imorgon är dag 1 utan snus eftersom att jag idag tar den sista! Det går en massa onödiga pengar på nikotin som behövs på andra ställen. Sparar inga stora summor per månad men på ett år handlar det om tusenlappar. So here we go! Mot ett nikotinfritt liv.
Till top