almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Förtydligande.

Bukplastik 2013 Permalink0
Väldigt roligt att få höra att det är ett ganska "stort" intresse för min blogg. Den har disskuterats lite här och där, vilket jag tycker är positivt. Då verkar ju det som jag skriver vara av intresse för några därute.
Men jag känner att jag behöver förtydliga lite om min operation, för vad jag har fått höra så verkar det vara några som har missuppfattat det hela och trott att det är en gystric bypass som jag har gjort, men så är det inte! Jag trodde att mina bilder som jag har lagt upp visade väldigt tydligt vilken operation det är som jag har gjort tills jag nu senare kom att tänka på tejpen jag har över naveln och jag tror att det är på grund av det som missförståndet har kommit upp.
 
Tejpen på nedre delen av buken är där som själva snittet är lagt, där man har tagit bort den överflödiga huden. Men eftersom att det var så pass mycket hud som behövde tas bort så har man då även flyttat min navel. Jag har alltså gjort det som man kallar för en full bukplastik. Den delen av huden på magen som naveln tidigare har suttit ihop med är alltså borttagen, den finns inte kvar på min kropp utan den delen av huden som tidigare satt ovanför min navel har man dragit ner och sedan lagt ett litet snitt i huden för att öppna upp och sedan sy fast naveln på det nya stället.
 
Ja som ni ser på den här bilden. All hud som är inom den svarta markeringen är borttagen. Och inom den markeringen är min navel, så det man har gjort är att skära bort huden runt naveln och sedan skurit bort hela den där stora hudbiten, för att sen dra ner huden ovanför markeringen ner till den nedre delen av markeringen, öppnat upp en liten öppning och fäst naveln och slutligen sytt ihop magen.
Så en gastric bypass har jag inte gjort. En kirurg skulle aldrig göra en sådan operation på en person som är normal viktig, det vore enbart väldigt korkat eftersom att en normalviktig människa inte behöver tappa vikt. All den vikt som jag har tappat har jag helt på egen hand kämpat för med en bra kost, motion och styrketräning. Och nu i efterhand har jag tagit bort den lösa huden som var blev kvar på min mage efter att ha burit tre barn i den plus en massa massa extra kilon. Sen min son föddes för snart tre år sedan så har jag sammanlagt tappat 50kg, på det här året som jag har tränat och motionerat regelbundet plus ätit en bra kost så har jag tappat 20kg, som jag har berättat om tidigare, men i det långa loppet från det att sista barnet blev fött till idag så är det 50kg.
 
Med lite jävlar anamma så går allt! Det gäller bara att man vill. Utan viljan har man ingen som helst chans.
 
Till top