almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Ska jag snosa?

Allmänt Permalink0
De värsta dagarna på hela veckan när det kommer till morgon motionen är de dagar där man måste till arbetet tidigt på morgonen. Man måste ställa klockan tidigt och brottas mot viljan att snosa klockan. Jag har blivit lite bortskämd när jag har pluggat för då har jag kunnat stiga upp som tidigast klockan sex och om jag var trött en morgon så kunde jag snosa klockan lite eftersom att det var jag som avgjorde när skolan skulle börja, jag läser på distans. Jag hade nästan glömt bort hur det var att stiga upp tidigt (riktigt tidigt) för att hinna motionera, duscha och äta frukost innan det var dags att dra på arbetskläderna och cykla iväg till arbetet. Men varje gång som jag har gjort det så känns det alltid lika skönt, känner mig piggare på jobbet och jag orkar mer om jag har fått min promenad på morgonen. Så det är värt att stiga upp en timma tidigare!
 
Idag blir det att packa gymväskan för efter jobbet blir det ett besök på gymmet med en vän. Övre kroppshalvan ska på arbeta idag, det vill säga bröst och armar. Så det passar ju bra med att vara ledig från jobbet imorgon ifall träningsvärken ger sig till känna, även om träningsvärk är skönt och ett bevis på att träningen har gett något så är det inte alltid så härligt att ha det på arbetet där man jobbar med kroppen ganska mycket.
 
 
Till top