almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Det blir vad du gör det till.

Allmänt Permalink0
Behöver jag ens skriva att det här var gott? Det var dagens frukost. Provade att göra en ny variant av bananpannkakan och det blev verkligen lyckat! Mer protein än den vanliga som jag brukar göra och den var verkligen mättande. Toppade med lite jordnötssmör och jordgubbar. Mums!
 
Igår hade vi gäster på middag och vi åt en hel del gott hela kvällen! Först middag som bestod av grillat med tillbehör, till efterrätt åt vi en nyttigare variant av kladdkaka toppad med kvarg och hallon, sen efter att ha spelat lite olika spel ett tag så blev det jordgubbar, mot kvällskvisten tog vi fram lite godis och för att avsluta kvällen dukade vi fram lite kvällsmat. Jag har fått skratta så att magen har gjort ont, vi spelade bland annat Alias och i det spelet ska man förklara ett ord med andra ord, så en del förklaringar kan verkligen locka fram massor av skratt speciellt när man lever sig in i sin förklaring med gester och ljud. En riktigt bra kväll och en bra midsommar. Det var nog faktiskt den bästa på länge. När gästerna hade åkt hem så kröp jag ner under täcket och somnade ganska snabbt så fort huvudet hade hamnat på kudden. Trots att det blev en sen kväll så vaknade jag på morgonen lite efter klockan fem, klarvaken. Efter att ha försökt somna om utan resultat så klädde jag på mig och tog ut hundarna på en promenad. Helt tyst och inte en själ ute, bara jag och hundarna.
 
Annars på schemat idag så är det träning som gäller, bara för att det är midsommar helg så innebär det inte automatiskt vila hela helgen. Min vila var i fredags så helgen är träning för min del.
Träningen idag har fokus på magen eftersom att det är så länge sedan jag körde ett pass med mycket magövningar. Hela kroppen är ju såklart inblandad men övningarna fokuserar på magen. Sen tror jag att jag ska köra ett ryggpass i garaget. Den här veckan har mest bestått av benträning, både på gymmet och hemma så lite träning för mage och även ryggen skulle inte vara helt fel. Det gäller att avsluta veckan på topp, för utan hårt arbete får man inga bra resultat.
 
 
 
Till top